Ďalší diel z hernej dobrodružnej open-world série z prvej osoby, Far Cry, s poradovým číslom šesť, bude nakoniec aj tak politický. Potvrdil to režisér príbehu Far Cry 6, Navid Khavari. Urobil tak v novom príspevku na blogu francúzského vydavateľa a vývojára Ubisoft, na ktorý upozornil portál VG247. Nová hra je vo svojej podstate politická a inšpirovaná skutočnými historickými udalosťami, ktoré sa na Kube odohrali.
„Náš príbeh je politický,“ povedal Khavari. „Príbeh o modernej revolúcii musí byť. Vo Far Cry 6 sa vedú tvrdé a relevantné diskusie o podmienkach, ktoré vedú k nárastu fašizmu v národe, náraste imperializmu, nútenej práci, potrebe slobodných a spravodlivých volieb, právach LGBTQ+ a ďalších súvislostiach v kontexte s fiktívnym ostrovom v karibiku – Yara.“
Toto vyhlásenie je však v rozpore s tým, ktoré vyhlásil pre The Gamer. Tam Khavari tvrdil, že Far Cry 6 nemá byť „politickým vyhlásením o tom, čo sa konkrétne deje na Kube“. Teraz však po oficiálnej správe Khavari poznamenal, že udalosti vo fiktívnom ostrove Yara sú ovplyvnené „ostatnými krajinami v [skutočnom] svete, ktoré zažili vo svojich dejinách politické revolúcie“.
Far Cry 6 si zahráme na jeseň
Spoločnosť Ubisoft spolupracovala s rôznymi tvorcami a spolupracovníkmi. Tí mali za úlohu preniesť veľa citlivých detailov, pokiaľ ide o kultúru zamestnancov. Zámerne prizvala odborníkov a konzultantov, aby preskúmali herný príbeh a zabezpečili, že bude rozprávaný s citlivosťou, dodal Khavari.
„Ak však niekto hľadá zjednodušené binárne politické vyhlásenie, konkrétne o súčasnej politickej situácii na Kube, nenájde ho,“ pokračoval. „Hráči nájdu príbeh, ktorý je pokusom o uchopenie politickej zložitosti modernej súčasnej revolúcie vo fiktívnom kontexte. Pokúsili sme sa vyrozprávať príbeh s akciou, dobrodružstvom a srdcom. Ten sa však nebojí klásť aj tvrdé otázky.“
Ostáva už len dúfať, že to spoločnosť Ubisoft uchopila za správny koniec. Far Cry 6 vychádza 7. októbra. Dočkajú sa ho hráči na PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, Stadia a Luna. V nedávnom článku sme vás tiež informovali o tom, čomu sa chcú vývojári vyhnúť.