Bývalý výkonný producent BioWare, Mark Darrah, prezradil, že štúdio krátko zvažovalo remaster Dragon Age: Origins. Projekt sa však nakoniec neuskutočnil a fanúšikovia môžu len špekulovať, čo by nový vizuál a modernizácia tejto klasiky priniesli.
V istom období sa remaster Dragon Age: Origins a jeho pokračovaní zdal byť logickým krokom. Mass Effect: Legendary Edition totiž dosiahol veľký komerčný úspech. Remastrovanie podobne populárnej série by preto dávalo zmysel. Napriek tomu od vydania tejto edície ubehli už viac než štyri roky a po žiadnom podobnom projekte Dragon Age zatiaľ niet stopy.
Podľa Marka Darraha snaha o remaster existovala. V rozhovore s MrMattyPlays opísal pôvodný plán: tím chcel využiť nástroje Frostbite a spolupracovať s talentovanými moder-mi, ktorých by zaplatili za vytvorenie remaku Dragon Age: Origins. Existovalo viacero nápadov, ako túto hru posunúť dopredu.
Financie však zrejme predstavovali problém. Darrah vysvetlil, že EA umožnilo projekt len pod podmienkou využitia existujúceho rozpočtu štúdia. Vzhľadom na prebiehajúce práce na iných hrách nebolo možné nájsť voľné prostriedky. Aj preto dostal prednosť Mass Effect – jeho trilógia bola postavená na jednotnom engine Unreal Engine 3, zatiaľ čo každá hra zo série Dragon Age bežala na inom engine. To výrazne sťažilo plánovanie a technickú realizáciu remastera.
Mark Darrah sa domnieva, že EA nie je veľkým fanúšikom remastrov ako takých. Podľa neho je zvláštne, že verejne obchodovaná firma odmieta príležitosť na jednoduchý zisk. Zároveň pripustil, že EA momentálne nemusí vnímať značku Dragon Age ako stabilnú. Nový diel s názvom Dragon Age: The Veilguard, ktorý vyšiel minulý rok, nedosiahol očakávané výsledky. Vydavateľ tak zrejme necháva franšíze priestor na zotavenie, kým sa rozhodne, ako ďalej.