Bloodlines 2 podľa The Chinese Room nešlo urobiť. Chýbal čas aj peniaze

Mário Gurský

The Chinese Room otvorene hovorí, že Bloodlines 2 nevedelo doručiť očakávané pokračovanie. Dan Pinchbeck vysvetľuje, že chýbal čas aj rozpočet, a preto štúdio zvolilo iný smer.

Pinchbeck v podcaste Goth Boss priznal, že najväčší problém robilo samotné meno. Chcel, aby Paradox hru nenazýval Bloodlines 2, pretože takýto cieľ nevedeli splniť. „Nie je dosť času, nie je dosť peňazí,“ povedal priamo.

- Reklama -

Zároveň porovnal dobu vzniku jednotky s dneškom. V ére Stalkera či Shenmue si ambiciózne hry dovolili viac chýb. Avšak dnes by podobné riziko neprešlo. Preto by snaha zreplikovať mágiu pôsobila nesprávne a nikto by nebol spokojný.

Ako sa projekt zmenil po Hardsuit Labs

Paradox v roku 2021 stiahol vývoj z Hardsuit Labs. Pôvodná verzia z roku 2019 smerovala k tradičnému RPG: z nuly na hrdinu v upírskej spoločnosti Seattlu. Následne The Chinese Room prekopalo koncept na lineárnejšiu akčnú hru, kde od začiatku hráš ako mocný elder.

Pinchbeck zdôraznil, že štúdio nikomu neukradlo prácu. Naopak, projektu už mal nového dodávateľa hľadať vydavateľ. Zároveň The Chinese Room videlo šancu spraviť krok do AAA výroby.

- Reklama -

Štúdio však nechcelo len dokončiť cudziu hru. Preto trvalo na tom, že materiál rozoberie a poskladá nanovo. Engine pôsobil zastarane a nápady ostávali nedotiahnuté, takže jednoduché dofinišovanie nedávalo zmysel.

„Nemôžeme urobiť Bloodlines 2. Môžeme urobiť Dishonored.“

S limitmi času a peňazí sa tím rozhodol pre realistický cieľ. „Nemôžeme spraviť Bloodlines 2, nemôžeme spraviť Skyrim, ale vieme spraviť Dishonored,“ povedal Pinchbeck. Inými slovami, sústredili sa na tesnejší akčný zážitok, verný mytológii, aby séria vôbec dostala nový titul.

Až potom sa chceli s Paradoxom baviť o budúcnosti značky. Možno by prišla hra, ktorá by sa k duchu jednotky priblížila viac. Napokon však rozhodoval čas a rozpočet.

Pinchbeck projekt nasmeroval a napísal väčšinu príbehu, no v roku 2023 odišiel kvôli vyhoreniu. Priznal dlhé hodiny aj víkendy a dodal, že „treba odísť skôr, než skolabuješ“.

Výsledok a čo bude ďalej

Hra vyšla koncom októbra. Napriek tomu sa užší, lineárny fokus nepresadil. Recenzie chválili niektoré postavy, ale vytýkali prázdny pocit a chýbajúcu hĺbku. Zároveň to vyzerá na komerčný neúspech, takže budúcnosť značky visí vo vzduchu.

Komunita preto sleduje aj iné upírske projekty. Napríklad pripravované The Blood of Dawnwalker od bývalých vývojárov Zaklínača môže vyplniť dieru po veľkom RPG. Uvidíme, kam sa svet Vampire: The Masquerade posunie nabudúce.

- Reklama -
0 Komentárov
Najstaršie
Najnovšie Najviac hlasov
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre

Naša relácia

- Reklama -
0
Chceme počuť tvoj názor! Pridaj komentár :)x