AI v hrách? Jennifer English odkazuje vývojárom: nerobte to

Mário Gurský

Hviezda Baldur’s Gate 3 a Clair Obscur: Expedition 33 má jasný postoj k téme AI v hrách. Jennifer English na Golden Joystick Awards povedala jediné: „Nerobte to.“ Neskôr svoj odkaz rozviedla a zdôraznila, že tvorbu majú viesť ľudia.

V rozhovore pre GamesRadar+ pripomenula, že generatívna AI je nástroj, no nemá nahrádzať kreativitu. Zároveň vyzvala štúdiá, aby dali priestor ľudským nápadom a emóciám aj za cenu nedokonalostí.
Debata sa vyostrila po vlnách AI obsahu na Steame a eShope, kde sa mieša kvalitná práca s lacnými projektmi.

- Reklama -

Navyše, veľké tituly riešia AI priamo. Jurassic World Evolution 3 ju po kritike odstránil. Arc Raiders si vyslúžil oheň na sociálnych sieťach, hoci časť hráčov hru bráni. Clair Obscur: Expedition 33 štartoval s dočasnými AI obrázkami, ktoré autori rýchlo stiahli.

„Používajte svoje krásne, kreatívne, ľudské mozgy“

English svoj postoj zhrnula jednoznačne: „Používajte svoje krásne, kreatívne, ľudské mozgy.“ Dodala: „Chápem, že AI je nástroj. Chápem, ale nie na nahradenie kreativity.“ Ako čerstvá držiteľka ceny Best Lead Performer pritom hovorí z pozície, ktorú si získala práve vďaka práci s postavami a ich chybami.

Okrem toho vyzdvihla, že nedokonalosti dávajú hrám charakter: „Chyby sú krásne. Chyby sú úžasné. Nedokonalosti sú úžasné. Nechajte ich tam. Nech je to ľudské. Buďte v pohode, ľudia. Nebuďte čudní.“
Podľa nej práve neuhladené momenty robia svety zapamätateľnými a postavy živými.

- Reklama -

AI v hrách verzus ľudská tvorba

Téma AI v hrách sa neustále vracia, pretože nástroje šetria čas a peniaze. Avšak English upozorňuje, že to zabíja rukopis autorov. Preto nabáda štúdiá, aby AI používali len pomocne – na podporu procesu, nie ako náhradu scenára, dabingu či vizuálov.

Zároveň pripomína, že publikum rozpozná rozdiel. Hráči oceňujú osobitý tón, nečakané zvraty a herectvo, ktoré nesie „ľudský odtlačok“. Napokon to rozhoduje o tom, či si hru zapamätáme.

Čo z toho plynie pre štúdiá

English nehovorí nikdy. Skôr žiada hranice a rešpekt k práci tvorcov. Ak už štúdio experimentuje, potom má byť transparentné a pripravené ustúpiť, ak komunita odmietne výsledok. Príklady z tohto roka ukazujú, že spätná väzba dokáže rozhodnutia zmeniť rýchlo – a že ľudskosť má stále váhu.

- Reklama -
0 Komentárov
Najstaršie
Najnovšie Najviac hlasov
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre

Naša relácia

- Reklama -
0
Chceme počuť tvoj názor! Pridaj komentár :)x