Demon’s Souls nie je hra pre každého. Titul si vyžaduje určitú dávku trpezlivosti a schopnosti, pretože hra je dosť ťažká výzva aj pre dlhoročných hráčov. Nie je preto asi prekvapením, že vývojári z Bluepoint zvažovali, že do hry pridajú ľahšiu obťažnosť. Informácie priniesol portál Push Square.
V rozhovore pre Washington Post, kreatívny riaditeľ Bluepoint, Gavin Moore, dostal otázku či ľahšia obtiažnosť bola niekedy súčasťou hry. Moore vysvetľuje, že aj napriek zmenám bolo cieľom zachovať pôvodného ducha hry a zámer tvorcov FromSoftware. „Uvažovali sme o tom a diskutovali. Nakoniec sme došli k záveru, že toto rozhodnutie nie je na nás. My máme byť iba akýmysi správcami tejto hry, a že by sme nemali meniť jej rovnováhu.“
Existuje argument, ktorý tvrdí, že mať v hre viac možností je vždy k prospechu. Prečo ju teda nespraviť prístupnejšiu pre viac hráčov? Jednoducho preto, že prvok obtiažnosti je v tejto hre dôležitý. Aj práve vďaka nej sú takzvané „soulsovky“ tak úspešné. Pre niektorých je práve to podstata tejto hry.