Bývalý šéf PlayStation sa rozhovoril o konzolovej „vojne“

Mário Gurský

Bývalý šéf PlayStationu sa domnieva, že hry by boli lepšie, keby sme sa zbavili tejto vojny platforiem a mali jednu štandardnú domácu konzolu.

Na nedávnej konferencii IGN Live 2024 sa panel, v ktorom bol aj bývalý šéf PlayStation, Shawn Layden, pýtal na to, ako vyzerá budúcnosť hrania hier. Layden sa zase vyjadril, že Microsoft a Sony kedysi vyrábali konzoly s radikálne odlišnou architektúrou, ale teraz sa to zmenilo do tej miery, že obaja výrobcovia používajú rovnaký hardvér AMD, a tak sa rozdiely stali menej viditeľnými.

- Reklama -

„Hovoríme o rozdieloch v ray tracingu a väčšina z nás nemá dostatočne dobré televízory, takže ray tracing aj tak nevidí. Xbox, PlayStation, high-end PC, to je takmer na úrovni, kde sú všetky veci rovnaké. Bolo by lepšie, keby sme sa dostali k jednej štandardnej technológii pre domáce konzoly, s ktorou by sme sa mohli spojiť, a odstránili by sme túto vojnu platforiem,“ dodal bývalý šéf PlayStation.

Na inom mieste panelu Layden uviedol, že podľa neho herné konzoly zápasia s problémami, čo však nie je nič nové. „Ak sa pozriete na históriu konzol, celosvetová základňa inštalácií v žiadnej z týchto generácií nikdy nestúpla nad 250 miliónov. V jednom momente, keď vyšlo Wii, sa vďaka Wii Fit predalo ďalších 20 miliónov kusov, pretože si všetci mysleli, že môžu schudnúť. Ale to nebolo udržateľné a zrútilo sa to a stále sme v tej 250 miliónovej celkovej základni aktívnych konzol,“ povedal.

„Počas pandémie sa tržby zvýšili o 20 alebo 25 %, ale stále sme dostávali viac peňazí od tých istých ľudí. Nemuselo to nevyhnutne priniesť nových ľudí do sveta konzolových hier. To je momentálne existenčná hrozba pre hry,“ dodáva Layden. Laydenova myšlienková línia tu nadväzuje na rozšírené presvedčenie, že spoločnosti počas pandémie efektívne „prepúšťali“, a preto sme teraz svedkami hromadného prepúšťania v celom odvetví, keď sa príjmy získané počas pandémie neudržali ani po nej.

- Reklama -

Spoločnosť PlayStation zase začiatkom tohto roka prepustila stovky vývojárov, zrušila niekoľko neohlásených hier a dokonca úplne zatvorila svoje londýnske štúdio. Zatvorilo sa aj štúdio bývalých vývojárov hry Black Ops, s ktorým PlayStation spolupracuje, pričom predtým vyhlásili, že partnerstvo so spoločnosťou Sony im prinesie „úplné finančné zabezpečenie“.

- Reklama -
Komentovať
0 Komentárov
Najstaršie
Najnovšie Najviac hlasov
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre

Naša relácia

- Reklama -
0
Chceme počuť tvoj názor! Pridaj komentár :)x