David Gaider, ktorý bol pred odchodom zo spoločnosti BioWare v roku 2016 vedúcim príbehu pre Dragon Age, v nedávnom vlákne na Twitteri uviedol, že scenáristi sa vo vývojárskom štúdiu stali „ticho nenávidenými“.
Gaider zverejnil tieto tweety práve v čase, keď filmoví a televízni scenáristi v uplynulých dňoch vstúpili do štrajku a požadovali od hollywoodskych štúdií lepšie platové štruktúry a lepšie pracovné podmienky. Keď hovoril o písaní vo všeobecnosti, Gaider povedal, že je to disciplína, ktorá je „neustále podceňovaná“, a tento prístup je vidieť aj medzi tými, ktorí sa snažia dostať do odvetvia videohier.
„Dokonca aj spoločnosť BioWare, ktorá postavila svoj úspech na povesti dobrých príbehov a postáv, sa pomaly zmenila zo spoločnosti, ktorá si hlasno vážila svojich scenáristov, na spoločnosť, v ktorej sme boli ticho nenávidení,„ napísal. „Možno to znie ako ťažké obvinenie, ale presne to som zreteľne cítil až do svojho odchodu v roku 2016,“ pokračoval. „Zrazu sa všetci zodpovední pýtali len, ako máme mať menej písania? Dobrý príbeh sa nevytvori len prostredníctvom mávnutia čarovného prútika, namiesto toho, aby bol výnimočný, potrebuje podporu a prioritu.“
Even BioWare, which built its success on a reputation for good stories and characters, slowly turned from a company that vocally valued its writers to one where we were… quietly resented, with a reliance on expensive narrative seen as the "albatross" holding the company back.
— David Gaider (@davidgaider) May 3, 2023
Gaider pracoval v spoločnosti BioWare 17 rokov, kým odišiel, a jeho príbehová stopa v spoločnosti je nesporne veľká. Pôsobil ako hlavný scenárista pre Dragon Age: Origins, Dragon Age II a Dragon Age: Inquisition a má zásluhu na vytvorení sveta Thedas, v ktorom sa herné série odohrávajú.
Ďalšia hra zo série Dragon Age, Dread Wolf, stále čaká na dátum vydania. Pred Dragon Age pracoval Gaider aj na hrách Star Wars: Knights of the Old Republic a Baldur’s Gate II: Shadows of Amn pre spoločnosť BioWare. V súčasnosti pracuje na novej príbehovej RPG hre Stray Gods pre spoločnosť Summerfall Games.
Gaiderove komentáre prichádzajú v čase, keď hollywoodski scenáristi bojujú za väčšiu stabilitu v tomto odvetví, najmä po tom, čo streamovanie rozvrátilo zábavu, ako ju poznáme, a keď sa na vznikajúcu technológiu umelej inteligencie čoraz viac hľadí ako na spôsob, ako scenáristov ešte viac znehodnotiť.
„Nakoniec môžete povedať, že máte radi dobré písanie – či už v hre, filme, online článku alebo čomkoľvek inom – ale ak si ho nevážite natoľko, aby ste ho uprednostnili a podporili, a áno, zaplatili autorom to, čo im patrí, tak sa nečudujte,“ uzavrel Gaider.