Ľudia z Behaviour Interactive v priebehu rokov pripravili viac ako 30 hrateľných zabijakov, z ktorých niektorí sú v hre originálni a mnohí adaptovaní z klasických hororových médií, s odlišnými schopnosťami a znepokojujúcimi metódami zabíjania preživších. Ich najnovším zabijakom je nová netradičná tvár Charles Lee „Chucky“ Ray.
Ak by som si mal tipnúť jednu legendárnu hororovú postavu, ktorá sa rozhodne z praktických dôvodov má z Dead By Daylight vynechať, je to práve Chucky. Je to predsa ľudská duša uväznená v tele dvojmetrovej bábiky. Ak viete niečo o animačných platformách pri vývoji hier, nie je to práve operácia Ctrl + C, Ctrl + V, aby ste do hry pre viacerých hráčov pustili úplne nový typ tela.
Spoločnosť Behaviour sa domnievala, že Chuckyho výška „znemožní jeho presun do hry, kde sa herná mechanika vraha točí okolo zbierania, prenášania a zavesenia preživších“. Ako teda prinútiť Chuckyho fungovať, keď nevidí ani cez vysokú trávu, ktorou vás prenasleduje? Pomocou šikovnej práce s kamerou.
Chucky je prvým zabijakom, ktorý sa hrá z pohľadu tretej osoby, čo hráčovi umožňuje rovnaké zorné pole ako pri inom typickom zabijakovi a zároveň využíva Chuckyho vrodenú výhodu utajenia. Viem si predstaviť, že ide o nevyhnutný krok pre rovnováhu. Mohli by ste namietať, ale v skutočnosti sa pozeráte očami Chuckyho duchovného tela, ktoré ho sleduje. Pomocník ducha zastane akcie nevhodné pre „malého chlapčeka“, ako je zdvíhanie preživších a ich vešanie na háky, s plynulým prechodom do pohľadu prvej osoby.
Inak si však bábka Chucky poradí sama. S ostrým nožom naháňa tínedžerov po sídlach a vysokej tráve, disponuje rýchlym útočným pohybom a jedinečnou schopnosťou preskakovať respektíve bežať rovno pod palety, ktoré by iných zabijakov zastavili. Má aj pekne špinavú papuľu (nie nemyslime tým tečúce mlieko po brade), ktorú mu dodal nový herec Brad Dourif, pôvodný predstaviteľ Chuckyho.