Obchod Epic Games Store postupne zlepšuje svoje funkcie pričom najnovšie vstúpil do zradných vôd používateľských recenzií. Nedávna aktualizácia pridala do obchodu hodnotenia a ankety, ktoré sa hráčom zobrazia v určitých intervaloch po hraní hier, a tu získané informácie sa použijú na doplnenie stránky obchodu s hrou o ďalšie informácie o nej.
Najpozoruhodnejším prvkom tejto aktualizácie je spôsob, akým spoločnosť Epic navrhla funkcie v súvislosti s problémom koordinovaného správania. Hodnotenia zákazníkov sú v súčasnosti v mnohých oblastiach rovnako dôležité, ak nie dôležitejšie ako hodnotenia profesionálnych kritikov, ale v online dynamike sa môžu využívať aj negatívnym spôsobom.
Najvýraznejším príkladom v hernom priemysle je bombardovanie recenzií, keď je hra, ktorá sa dopustila nejakého veľkého „priestupku“, zaplavená negatívnymi recenziami. Pri takomto skupinovom správaní sa, sa samozrejme, nedajú vyčítať zámery, ale určite sa zdá, že jeho prvky spočívajú vo verejnom zviditeľňovaní cieľa, vyjadrovaní frustrácie a v konečnom dôsledku v poškodzovaní predaja.
Dôležité je uvedomiť si, že k bombardovaniu recenzií môže dôjsť z tých najbanálnejších dôvodov, zatiaľ čo v iných prípadoch ide o širšie kultúrne problémy. Napríklad hra Shadow of the Tomb Raider sa raz stala predmetom bombardovania, pretože krátko po uvedení na trh dostala veľkú zľavu, takže ľudia, ktorí si ju kúpili, boli naštvaní.
Na opačnom konci rebríčka sa ocitla taiwanská hororová hra Devotion, ktorú čínski hráči hromadne bombardovali kvôli tomu, že obsahovala memento Medvedíka Pú (Komunistická strana Číny vyhlásila medvedíkovi Pú vojnu, pretože prezident Si Ťin-pching sa naňho trochu podobá).
Takže hodnotenia používateľov sú dobré, ale príležitosť, ktorú umožňujú pre skupinové správanie, môže byť a často je zneužívaná. Riešenie spoločnosti Epic spočíva v tom, že nie každý môže produkt recenzovať. Náhodne vyberá žiadosti o spätnú väzbu, ktoré sa používateľom zobrazia na konci niektorých relácií.
„Po skončení hrania bude náhodným hráčom ponúknutá možnosť ohodnotiť hru až piatimi hviezdičkami,“ píše Epic. „Postupom času tieto hodnotenia pomôžu vyplniť celkové hodnotenie, ktoré sa zobrazí na stránke obchodu s produktom. Keďže tieto žiadosti sú náhodné, nebudeme hráčov spamovať a pravdepodobne sa nebudeme pýtať na každú použitú hru alebo aplikáciu. Tento prístup chráni hry pred bombardovaním recenzií a zabezpečuje, že ľudia prideľujúci hodnotenia sú skutoční hráči hier.“
Okrem toho budete musieť v danej hre stráviť celkovo aspoň dve hodiny, kým sa vás na ňu EGS opýta. Okrem hodnotení budú hráči náhodne vyberaní aj na odpovede v anketách.
„Hráčom bude položená otázka, ktorá sa týka ich posledného sedenia,“ píše Epic. „Otázky pokrývajú široké spektrum a budú mať niekoľko možných odpovedí. Hráči môžu byť požiadaní, aby odpovedali ‚Áno‘ alebo ‚Nie‘ na otázku ‚Je táto hra dobrá na hranie v skupine? Hráčom by mohla byť tiež predložená anketa s viacerými možnosťami odpovede, v ktorej by sa pýtali: „Ako nároční sú bossovia v tejto hre?“
Odpovede z ankety sa použijú na generovanie značiek pre stránky obchodu, ktoré môžu hráči samozrejme použiť na filtrovanie ponuky. Zámerom je vybudovať systém značiek tak, aby bol veľmi podrobný, čo sa týka obsahu danej hry, čo je zaujímavý prístup, a nakoniec „sa bude používať na generovanie vlastných kategórií založených na značkách, ktoré budú riadiť naši hráči a ktoré sa budú zobrazovať na domovskej stránke obchodu Epic Games Store.“
Je dobré, že spoločnosť Epic rieši problém bombardovania recenzií, pretože sa zdá, že v skutočnosti neslúži žiadnemu dobrému účelu a hry sa môžu stať terčom útokov z tých najchabejších dôvodov. Či je toto riešenie dobré, sa však ešte uvidí.
Hodnotenia a ankety sú už v prevádzke v obchode Epic Games Store. Momentálne je tam aj bezplatná hra Game of Thrones.