Phil Spencer: „Neexistuje svet, v ktorom by Starfield dostal 11 bodov z 10 a ľudia by začali predávať svoje PS5″

Mário Gurský

Šéf Xboxu Phil Spencer trvá na tom, že vytváranie skvelých hier nepomôže Microsoftu dobehnúť Sony a Nintendo v pretekoch konzol. Konzoly Xbox X a S od Microsoftu v súčasnosti zaostávajú za konzolami PlayStation 5 od Sony a Nintendo Switch, pričom ich predaj má problémy.

A po katastrofálnom uvedení hry Redfall, za ktoré sa Spencer osobne ospravedlnil, čelí Microsoft čoraz ťažším otázkam týkajúcim sa schopnosti Microsoftu pravidelne vydávať kvalitné trojáčkové hry a budúceho rastu predplatenej služby Game Pass. Vo videorozhovore pre Kinda Funny Games, Spencer vysvetlil, prečo sa domnieva, že Starfield od Bethesdy, ktorý je potenciálne vynikajúcou hrou, pomôže Xboxu zmeniť situáciu.

- Reklama -

„Neexistuje svet, v ktorom Starfield dostane 11 bodov z 10 a ľudia začnú predávať svoje PS5,“ povedal. „To sa nestane.“ Ale prečo nie? Prečo by skvelé hry prvej strany od Xboxu nemohli pohnúť s predajom? Podľa Spencera bol osud Xboxu spečatený po tom, čo prehral minulú generáciu.

„V generácii Xbox One, v ktorej si každý vybudoval svoju digitálnu knižnicu hier, sme prehrali najdôležitejšiu bitku generácii,“ povedal Spencer. „Chceme, aby sa naša komunita Xboxu cítila úžasne, ale táto myšlienka, že ak sa budeme viac sústrediť na skvelé hry na našej konzole, tak nejako vyhráme preteky konzol, nesúvisí s realitou väčšiny ľudí.

„Asi 90 percent ľudí, ktorí si každý rok prídu do predajne kúpiť konzolu, je už členom jedného z týchto troch ekosystémov. A ich digitálna knižnica je tam. Toto je prvá generácia, v ktorej veľké hry, ktoré hrajú, boli hry, ktoré boli dostupné v minulej generácii. Keď si spomenieme na Fortnite, Roblox a Minecraft, tak kontinuita z generácie na generáciu je veľmi silná. Vidím tam veľa mudrlantov, ktorí sa chcú vrátiť do čias, keď sme všetci mali kazety a disky a každá nová generácia bola čistý štít a mohli ste vymeniť celý podiel konzoly. To jednoducho nie je svet, v ktorom sa dnes nachádzame.“

- Reklama -

Spencer preto zdôraznil, že Microsoft sa snaží ponúknuť jedinečnú ponuku, ktorá zahŕňa službu Game Pass, cloudové hranie a myšlienku, že hry môže hrať každý na akomkoľvek zariadení. „Nie je naším cieľom utešovať spoločnosť Sony alebo Nintendo,“ povedal Spencer a potom pripustil, že má len malú šancu konkurovať svojim rivalom.

„V skutočnosti pre nás neexistuje žiadne veľké riešenie alebo výhra,“ povedal. „A viem, že to naštve veľa ľudí. Ale pravdou je, že keď ste na treťom mieste na trhu s konzolami a dvaja najlepší hráči sú takí silní, ako sú, a v určitých prípadoch sa veľmi diskrétne zameriavajú na uzatváranie obchodov a ďalšie veci, ktoré nám ako tímu sťažujú byť Xboxom – to je na nás, nie na druhých – našou víziou je, že každý, kto je na konzole, musí mať pocit, že má skvelý zážitok a že je výnimočný, investovali do našej platformy tony, ale my nie sme v pozícii v akej chceme byť… a vidím to tam, vidím komentáre, že ak by stačilo vytvoriť skvelé hry, všetko by sa otočilo. Jednoducho nie je pravda, že ak sa pustíme do budovania skvelých hier, zrazu sa podiel konzol nejakým dramatickým spôsobom zmení.“

„Máme jedinečnú víziu, pretože vidíme, čo chcú tvorcovia robiť. Tvorcovia chcú vytvárať hry, ktoré sa môžu stretnúť s hráčmi na akejkoľvek obrazovke. Ľudia hrajú so svojimi priateľmi bez ohľadu na to, na akej obrazovke sú. A konzola je jadrom značky Xbox. O tom niet pochýb. Takže sa budeme naďalej sústrediť na to, aby bol zážitok z konzoly úžasný.“

„Ale viem, že niektorí ľudia nás chcú mať len za lepšiu zelenú verziu toho, čo robia modrí. Ja len poviem, že pre Xbox nie je výhrou zostať v závese za niekým iným. Musíme ísť ďalej a robiť si svoje vlastné veci, s Game Pass, s vecami, ktoré robíme s xCloud a spôsobom, akým vytvárame naše hry.“

Je dôležité dať Spencerove pripomienky do súvislosti s navrhovaným odkúpením spoločnosti Activision Blizzard spoločnosťou Microsoft za 69 miliárd dolárov. Šokujúce rozhodnutie Úradu pre hospodársku súťaž a trhy zablokovať prevzatie rozzúrilo vedenie Microsoftu, ktoré vyhlásilo, že je to „zlé pre Britániu“.

Microsoft v rámci svojej snahy presvedčiť regulačné orgány, aby transakciu schválili, vykreslil nejasný obraz Xboxu, ktorý konkuruje spoločnostiam Sony a Nintendo. Spencerove komentáre v tomto prípade posilňujú toto posolstvo – hovorí s regulačnými orgánmi rovnako ako s majiteľmi Xboxu.

Na nadchádzajúce podujatie Microsoft Showcase a priame podujatie Starfield v júni je teraz vyvíjaný obrovský tlak, aby pomohol presvedčiť nespokojných fanúšikov, že budúcnosť Xboxu je svetlá.

„Keď sa pozriem na Showcase – a nebudem sa tu snažiť ho preceňovať – som z neho veľmi nadšený,“ povedal Spencer. „Oznámime niektoré veci, ktoré ľudia ešte nevideli, niektoré nové hry, poskytneme aktualizácie niektorých vecí.“

Čo môžu fanúšikovia očakávať od Xboxu v budúcnosti? „Chystáme Starfield, chystáme Forzu, chystáme Hellblade, chystáme kolekcie hier, vidím veľmi dobré zostavy Avowed… Už to vidím,“ podpichol Spencer. „Ale kým nemáte v ruke ovládač a neusmievate sa z hrania našich hier, žiadne z mojich slov by nemalo mať význam.“

- Reklama -

Naša relácia

- Reklama -