Ubisoft na svojich stránkach zverejnil aktualizovaný článok o tom, ako vlastne funguje hodnotiaci systém v bodovaných zápasoch. MMR je totiž isté zázračné číslo, ktoré určuje v akej ste lige, ako rýchlo sa dostanete do vyššej, alebo ako rýchlo spadnete do nižšej. Ide jednoducho o vaše osobné hodnotenie, ktoré hovorí o tom ako dobre hráte.
Určite sa vám už stalo, že ste prehrali zápas, ktorý bol do poslednej chvíle napínavý a nejednoznačný, pričom ste zistili, že vám strhlo viac bodov ako vám pridáva za výhru. Nuž, za to môže MMR a systém, ktorý v hre vyhodnocuje ako dobre hráte a podľa toho vám MMR mení.
Bohužiaľ, podrobný popis ako konkrétne systém v Rainbow Six Siege funguje nenájdete nikde. Ubisoft však aktualizoval svoj článok, v ktorom popisuje aspoň základnú funkčnosť a vysvetľuje princíp systému. Mnohí hráči si myslia, že keď budú mať v zápase najviac zabití, dostanú aj viac bodov. Je to omyl – počet zabití nehrá vo vašom MMR žiadnu rolu. Preto sa úplne ľahko môže stať, že hráč, ktorý je posledný v tabuľke, dostane za výhru oveľa viac bodov ako prvý, ktorý to “poťahal”.
Prečo? Pretože počet zabití nie je smerodajný. Samozrejme, čím viac zabití tým väčšia šanca, že vyhrávate. Napriek tomu môžu byť v zápase hráči, ktorí síce nemajú veľa zabití, ale môžu mať dobrú stratégiu, môžu poskytovať dobré informácie ostatným spoluhráčom a aj oni do veľkej miery prispejú k víťazstvu. Nebolo by teda úplne fér, keby sa hodnotilo iba na základe zabití.
Ubisoft tvrdí, že ak hráte dobre, komunikujete a snažíte sa, z dlhodobého hľadiska máte vyššiu šancu vyhrávať viac zápasov. Napriek tomu stále existuje základné pravidlo. Ak vyhráte, body získate. Ak prehráte, body stratíte. Napriek tomu sa systém pozorne pozerá na zostavu, v ktorej hráte. Ak hráte proti “papierovo slabším” hráčom a vyhráte, získate menej a naopak.
Napriek tomu je v tomto systéme niekoľko vecí, ktoré nedávajú zmysel. V prípade vyrovnaných zápasov sa stále môže stať, že dostanete dosť bodov na postup do vyššej, alebo zostup do nižšej ligy. Pre porovnanie, Valorant v prípade tesných výsledkov pripočítava body aj v prípade, že ste prehrali. Tento systém je na pohľad férovejší, pretože nie vždy môžete za to, že ste prehrali a nie vždy to bola jednoznačná prehra.
Nebolo by na škodu, keby hra zaznamenávala viac údajov a rozhodovala podľa širšieho spektra parametrov. Aspoň zatiaľ sa ale budeme musieť uspokojiť s tým, že nech je MMR systém nastavený akokoľvek, musíme hrať tímovo a vyhrávať.
Zdroj: Ubisoft