Prečo vychádza Pokémon v dvoch verziách?

Mário Gurský

Nintendo konečne priblížilo, prečo hlavné diely Pokémon, majú dve verzie súčasne. Dôvod siaha k ére Maria a k myšlienke, ako predať „dve kópie tej istej hry“ jednému fanúšikovi.

Počas stretnutia akcionárov spomínal Shigeru Miyamoto dávny rozhovor so Satoshim Tajirim. Tajiri poznamenal, že ak má niečo prekonať Maria, treba vedieť predať dve takmer rovnaké hry tomu istému hráčovi. Od roku 1996 preto fungujú páry, napríklad ako začínajúce Red a Green.

- Reklama -

Značka medzitým vyrástla na kultúrny fenomén. Odhady hovoria o viac než 103 mld. USD tržieb do roku 2024. Scarlet a Violet (2022) podľa odhadov priniesli do októbra 2025 ďalších 2,5–3 mld. USD aj vďaka merchu.

Prečo to pri Pokémone funguje

Dvojitý štart podporuje komunitu a výmeny. Exkluzívne príšery a špeciálne evolúcie nútia hráčov spolupracovať. Zberateľský faktor udrží dopyt aj mesiace po vydaní.

Každá generácia pridá drobné rozdiely. Fanúšikov to motivuje vyskúšať „tú druhú stranu“. Preto formát Pokémon dve verzie dáva dizajnovo aj obchodne zmysel.

- Reklama -

Model navyše pomáha marketingu. Dve obálky a dva „tímy“ prirodzene vytvoria zdravú rivalitu.

Keď to skúsili inde

Nie každá séria to zvládla. Fire Emblem Fates (3DS, 2015) rozdelil príbeh na dve kazety. Hoci predaje uspeli, fanúšikovia to kritizovali ako „money grab“. Fire Emblem sa preto vrátil k jednej hre.

U Pokémona je situácia iná. Jadrom je zber a výmena. Dvojitý štart preto sedí DNA značky.

Čo bude ďalej so sériou

Spin-off Pokémon Legends: Z-A odštartoval výborne. Po týždni sa vyšvihol medzi najsilnejšie štarty série. Hovorí sa, že ďalší hlavný diel opäť rozdelia na dve hry: Pokémon Wind a Pokémon Waves. Názvy sú nepotvrdené, no tradícia párov zrejme ostane.

Kým hráči radi porovnávajú verzie a vymieňajú si monštrá, Nintendo nemá dôvod meniť osvedčený formát. Pokémon dve verzie tak zostanú prirodzenou súčasťou série. 

- Reklama -
0 Komentárov
Najstaršie
Najnovšie Najviac hlasov
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre

Naša relácia

- Reklama -
0
Chceme počuť tvoj názor! Pridaj komentár :)x