Cory Barlog zo Sony štúdia Santa Monica, riaditeľ God of War z roku 2018 a zároveň režisér starších dielov, otvoril otázku, prečo budú len dve hry z tejto série inšpirovanej severskou mytológiou. Uviedol, že sa chcel vyhnúť odkladaniu záveru príbehu na desaťročie po jeho začiatku. Každá hra sa totižto vyrábala dlhých päť rokov.
V rozhovore s Kaptainom Kubom na YouTube, Barlog hovoril o tom, prečo sa rozhodol, že príbeh Kratosa a Atreusa bude rozprávať iba v dvoch hrách. Vzhľadom na fakt, že je zvykom príbehy rozprávať v trilógiách. Najmä ak dostanú druhé pokračovanie. „Myslím si, že jedným z najdôležitejších dôvodov je to, že prvá hra sa tvorila päť rokov. V druhom prípade zatiaľ nevieme, ako dlho to potrvá, ale dovolím si povedať, že to zaberie podobne dlho,“ povedal Barlog
„V takom prípade, ak by sme chceli vytvoriť aj tretie pokračovanie, hovoríme o rozpätí takmer pätnástich rokov jedného príbehu. Preto som sa nevedel zbaviť pocitu, že by to bolo príliš natiahnuté. Mám pocit, že by sme žiadali príliš veľa na dokončenie tohto príbehu. Povedzme, že skutočne by dokončenie tohto príbehu trvalo tak dlho… zdá sa mi to príliš dlhé.“ pokračoval.
„Vzhľadom na to, kde bol tím a kde bol Eric s tým, čo chcel urobiť, povedal som si: „Pozri, myslím, že to skutočne dokážeme druhým príbehom uzavrieť, pretože väčšina z toho, čo sme sa od začiatku pokúšali urobiť, bolo povedať niečo o Kratosovi a Atreovi. Skutočným motorom príbehu je vzťah medzi týmito dvoma postavami.“
Žiadna trilógia
Barlog v týchto dvoch hrách vyrozpráva jeden príbeh. Aby priblížil svoju predstavu fanúšikom, prirovnáva sériu k svojej vlastnej skúsenosti, ako si kúpil prvýkrát krabicovú sadu z diela Pán Prsteňov. „Chcem fanúšikov donútiť povedať si: Páni, môžem si sadnúť a dopriať si 13,5 hodiny tohto zážitku. Zahrať si ich jeden po druhom, a povedať si, že to bolo fantastické a úžasné.“
„Byť schopný povedať niečo v zmysle: Hej, človeče, pravdepodobne by si si mal zahrať God of War 2018 a potom hneď God of War: Ragnarok. Mať pocit, že si dostal a rozumel celému príbehu,“ uzavrel režisér God of War hier.
Vzhľadom na to, že množstvo novodobých filmových sérii a hier sa častokrát naťahujú a žmýkajú značku, môže byť tento Barlogov postoj celkom osviežujúci a dobre prijateľný. God of War: Ragnarok uzavrie príbeh Kratosa a Atreusa, v roku 2022. Nedávno tvorcovia ukázali aj prvé zábery z hry.