Súbojový systém v Ghost of Tsushima vyvíjali až šesť rokov

Michal Frajkor

Súbojový systém v hre Ghost of Tsushima je jedna z mnohých, do bodky vyladených funkcií, ktoré v hre nájdeme. Dostať ho však do takého štádia, v akom je dnes, nebolo zadarmo a vyžadovali si to roky tvrdej práce. Konkrétne šesť rokov, kým boli vývojári v štúdiu Sucker Punch spokojní. Prezradil to spoluzakladateľ štúdia, Brian Fleming.

Dokonale vyladená hra

Keď hráte Ghost of Tsushima, je veľmi jednoduché stratiť sa v nádhernom prostredí a dobre spracovanej hernej mape. Ani si neuvedomíte a niekoľko dlhých minút strávite obzeraním si okolia. Objavovanie nových miest je zábava. Príbeh je vyšperkovaný a plný zaujímavých postáv a zvratov. Avšak k tomu, aby hra zanechala dobrý dojem, je potrebný aj kvalitný súbojový systém. Taký, z ktorého nebudete frustrovaný a sklamaný.

- Reklama -

Hneď od začiatku hry si všimnete, že súboje v hre sú plynulé a takmer bezchybné. Ešte viac si to uvedomíte v súbojoch so silnejšími nepriateľmi. Takto vyladená mechanika nevzniká zo dňa na deň. Je potrebné sa jej venovať a neustále vylepšovať. V štúdiu Sucker Punch to vedeli a nestavili nič na náhodu. Súbojový systém vyvíjali dlhých šesť rokov, kým sa dostal do štádia, v akom je teraz. Prezradil to spoluzakladateľ štúdia, Brian Fleming, počas konferencie GDC.

Vrámci udalosti Ask Me Anything (Opýtaj sa ma čokoľvek), odpovedal na niektoré otázky o hre. Na otázku čo bolo najťažšie na vývoj odpovedal bez zaváhania – súboje. Podľa Fleminga pracovali programátori, dizajnéri a animátori nepretržite šesť rokov, aby súboje vyladili do dokonalej podoby. Pýtate sa prečo im to trvalo tak dlho?

Súboje musia byť bezchybné za každých okolností

Počas týchto šiestich rokov prišli vývojári hry s niekoľkými mechanikami, kým sa rozhodli, ktorá je pre hráčov ta správa a s ktorou budú spokojní. Fleming vysvetlil aj to, prečo si na súbojoch dali tak záležať. Práve súbojový systém musí v hre fungovať za každých okolností. Či už bojujete na daždivej hore alebo na suchej pláži. Do súboja sa v hre môžete dostať v podstate kedykoľvek. Úlohou vývojárov bolo zaistiť, aby v každom prípade boli súboje čisté a bez chýb.

- Reklama -

Na koniec ešte poznamenal, že je so súbojovým systém v hre veľmi spokojný, no uznáva, že to bola veľmi dlhá a náročná cesta. Avšak ako odmenou za ich tvrdú a dobre odvedenú prácu si Ghost of Tsushima získala srdcia fanúšikov hneď pri vydaní a je považovaná za jednu z najlepších hier minulého roka. Ba čo viac, za jednu z najlepších exkluzivít pre platformu PlayStation. Sony si je úspechu vedomé a preto chystá podľa príbehu hry aj celovečerný hraný film.

- Reklama -
Komentovať
0 Komentárov
Najstaršie
Najnovšie Najviac hlasov
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre

Naša relácia

- Reklama -
0
Chceme počuť tvoj názor! Pridaj komentár :)x