Spoločnosť Telltale Games odložila vydanie hry The Wolf Among Us 2 z roku 2023 na rok 2024, aby sa vyhla vyhoreniu a kríze v štúdiu. The Wolf Among Us 2 pokračovanie uznávanej príbehovej adventúry od Telltale z roku 2013 na motívy komiksov Fables od Billa Willinghama, má za sebou rušný vývoj.
Prvýkrát bol ohlásený v roku 2017, ale pokrok sa zastavil po tom, ako štúdio v nasledujúcom roku zavrelo svoje brány. Potom bola hra nečakane znovu oznámená v roku 2019 po tom, ako bolo Telltale vzkriesené pod novým vedením.
Táto nová verzia, na ktorej sa podieľa štúdio AdHoc, spoluzaložené pôvodným spolurežisérom hry Wolf Among Us, Nickom Hermanom a tvorené takmer z 50 percent bývalými zamestnancami Telltale, sa pôvodne očakávala v roku 2023, ale Telltale teraz posunulo vydanie hry na budúci rok, ako sa podrobne uvádza vo vyhlásení zdieľanom na Twitteri.
We’ve made the difficult decision to delay The Wolf Among Us 2 #TWAU2.
— Telltale Games (@telltalegames) March 1, 2023
To give more context, we spoke with IGN: https://t.co/afoCUHZwIy pic.twitter.com/KhrAfIrwYB
„Začali sme na tom pracovať v roku 2020 a stále sme odhodlaní rozprávať pokračujúci príbeh o Bigovi a zvyšku gangu z Fabletownu,“ napísalo štúdio. „Bude si to však vyžadovať viac času. Tak ako ste sklamaní, keď to počujete, verte že sa horšie cítime my, keď to musíme povedať nahlas. Ale práca pokračuje. Sme odhodlaní dodať pokračovanie, ktoré si fanúšikovia zaslúžia, a urobiť to, čo je pre hru správne, a zároveň chrániť zdravie nášho tímu“.
Generálny riaditeľ Telltale Games, Jamie Ottilie, ktorý pomohol vzkriesiť štúdio v roku 2019, rozšíril toto vyhlásenie v krátkom rozhovore pre IGN a vysvetlil, že vývoj hry The Wolf Among Us 2 ovplyvnilo viacero faktorov vrátane ťažkostí s personálnym obsadením počas pandémie a túžby vývojárskeho tímu prejsť na Unreal Engine 5.
Hoci vraj práce pokračujú dobre, prechod na engine, ktorý sa uskutočňuje, pretože mnohí členovia tímu, konkrétne inžinieri a umelci, majú pocit, že nové funkcie stoja za to, a to bude znamenať prepracovanie pomerne veľkého množstva práce, ktorá už bola vykonaná v Unreal Engine 4.
To všetko znamená, že Telltale by muselo buď dodať nedokončenú hru, alebo sa uskromniť, aby stihlo pôvodne ohlásené vydanie v roku 2023. Ani jedno z toho však podľa Ottilieho neprichádza do úvahy. „Ak túto hru vydáme a nebude hotová, roztrhajú nás na kusy, očakávania sú dosť vysoké a my chceme mať čas, aby sme ich splnili, a chceme byť na ňu hrdí a vedieť, že, hej, toto je najlepšia hra, akú sme mohli urobiť‘.“
A čo sa týka extrémneho tlačenia na zamestancov, Ottilie pre IGN povedal: „Urobil som to raz a nechcem to robiť znova. Nie je fér to žiadať. Nechceme znovu nechať vyhorieť našich dobrých ľudí. Takto sa podnik budovať nedá. A ako odvetvie sme v tom hrozní. Nechávame vyhorieť svojich ľudí. Našich najlepších ľudí. A ak chceme ako odvetvie ďalej rásť, musíme to jednoducho prestať robiť a robiť lepšie rozhodnutia.“
Druhá oznámená hra spoločnosti Telltale, prequel k uznávanému sci-fi seriálu The Expanse od Amazonu, ktorý vzniká v spolupráci s Life is Strange: True Colors, ktorá sa pripravuje s vývojárskym štúdiom Deck Nine Games, je stále naplánovaná na tento rok.