Zamýšľali ste sa niekedy nad tým, ako by moderná hra, napríklad ako Bloodborne vyzerala na PlayStation 1? Už viac nemusíte. Bloodborne PSX je projekt, ktorý vyvíjal Lilith Walther, a úspešne prepracoval známy titul od From Software, Bloodborne. Ten si veľa hráčov zamilovalo pri jeho vydaní v roku 2015.
Niektoré snímky z tohto projektu, ktorý bol robený v Unreal Engine si môžete prizrieť na Twittteri vývojára. V rôznych príspevkoch môžete vidieť prvky hry v akcii, ako si aj prečítať o histórii momentálneho vývoja projektu.
For todays Bloodborne PSX Dev thread we're starting with further polish on the visceral attacks. Made the animation a little more punchy and also made visceral attacks survivable (before they were a guaranteed death. Now they do a set amount of damage) ? pic.twitter.com/B9wbBDW09e
— Lilymeister ✨?️⚧️ BLACK LIVES STILL MATTER (@b0tster) January 15, 2021
Keď sa pozrieme vyššie na krátke video z hry, je zaujímavé vidieť aké zmeny bol Lilith Walther nútený spraviť. Zmeny, ktoré v hre nastali, boli robené v rámci rovnováhy. Nepriateľské útoky, ktoré zabíjali na jednu ranu, boli znížené. Rovnako zmenou prešlo aj samotné liečenie. To všetko preto, aby tak ťažká hra, akou Bloodborne je, sa dala prejsť. Informácie priniesol portál VG247.
V projekte je tiež venovaná pozornosť aj detailom. Animácie smrti hráča, keď vás nepriateľ rozseká, ako funguje výdrž, alebo ako vyzerá gotická architektúra a celkovo dizajn úrovni v polygónových limitoch PS1, Lilith Walther všetky podobné detaily pokryl.
Aj keď Bloodborne PSX je stále vo vývoji, viac z Waltherovej práce môžete vidieť na jeho projekte Acrus, na ktorom pracuje v indie JRPG štúdiu Heartstrings. Od vstupu novej generácie konzol, mnohí špekulujú nad remakom pôvodného titulu, alebo pokračovaním. Tak snáď táto náplasť „demakeu“ aspoň trošku poteší.