Mafia: Domovina dostáva prvé pozitívne reakcie

Dominik Cenkner

Štúdio Hangar 13 sa rozhodlo vrátiť sériu Mafia tam, kde ju hráči milujú najviac – ku silnému príbehu, lineárnemu dizajnu a atmosfére, ktorá zanecháva dojem aj po vypnutí hry. Nadchádzajúci titul Mafia: The Old Country je prequelom k celej sérii a podľa prvých troch kapitol, ktoré si mohol vyskúšať herný novinár z IGN, to vyzerá na návrat vo veľkom štýle. Dej sa presúva na začiatok 20. storočia, konkrétne na slnečnú, no zároveň temnú Sicíliu. Tam sa začína cesta mladého Enza Favaru – z chlapca, ktorý ušiel z baní, sa stáva oddaný člen mafiánskej rodiny.

Po rozpačitom prijatí tretieho dielu, ktorý sa pokúsil o otvorený svet, sa v Hangar 13 rozhodli pre návrat k lineárnemu dizajnu známeho z prvých dvoch hier. Prezident štúdia Nick Baynes jasne komunikoval cieľ: chce, aby hráči dokončili príbeh. A práve to je dôvod, prečo The Old Country nevsádza na rozsiahly svet plný vedľajších misií, ale na hlboko prepracovanú dejovú líniu. Odkaz na Mafiu: Definitive Edition z roku 2020 je pritom zrejmý – remake prvej Mafie bol pozitívne prijatý a slúžil ako inšpirácia pre túto novinku.

- Reklama -

Silný príbeh je základ

Hra sa od prvého momentu opiera o silný príbeh. Enzo začína pracovať na vinici Dona Torrisiho, vplyvného miestneho mafiána, ktorý si kupuje pokoj v regióne výmenou za „ochranné“ poplatky. V tretej kapitole Enzo zažíva prvé výjazdy so zberateľmi Luca a Cesarem. Tí predstavujú kontrastné prístupy k mafii – Luca je diplomat, Cesare horkokrvný výpalník. Už v týchto momentoch je cítiť dôraz na Enzov vývoj, ktorý nie je okamžitý. Hráč sa nestane vrahom v prvej misii, ale prechádza postupnou premenou.

Hra stavia na Unreal Engine 5, čo je pri prechádzaní sicílskou krajinou okamžite viditeľné. Každý výhľad na vinice, kopce a olivové háje pôsobí realisticky a pohlcujúco. Jazda na koni cez tieto scenérie je nie len vizuálnym zážitkom, ale aj súčasťou príbehového vývoja. Áno, jazda na koňoch tu zohráva úlohu – každé zviera má svoju osobnosť, a hoci to nemá výrazný dopad na gameplay, je to ďalší detail, ktorý dotvára autenticitu.

Zaujímavosťou je, že primárnou zbraňou nie je pištoľ, ale nôž. Boj zblízka má v hre veľkú váhu – nože sú vylepšiteľné, majú rôzne vlastnosti a systém boja s nimi pripomína tituly ako Batman: Arkham alebo Assassin’s Creed. Nájdete tu útoky, parírovanie, úskoky a každý súboj má svoju dynamiku. V niektorých misiách je stealth dokonca uprednostnený – nechýbajú omračovanie, hádzanie predmetov na rozptýlenie, skrývanie tiel či dokonca vylepšiteľné ružence, ktoré tlmia zvuk krokov.

- Reklama -

V štvrtej kapitole sa dej začína zamotávať. Gennaro, syn ešte vplyvnejšieho baróna Fontanellu, pozýva Enza, Cesara a Torrisiho dcéru Isabellu na výlet do ruín. Táto časť hry nie je len o zbere olív, ale prichádza k únosu – neidentifikovaní banditi unesú Gennara aj Isabellu, a Enzo sa musí vydať na záchrannú misiu. Nasleduje prestrelka, prenasledovanie na koni a scéna ako z westernu, kde Enzo svojou odvahou očarí Isabellu.

Hru prejdete aj za jeden večer

V tomto bode hra ukazuje svoju flexibilitu – niektoré segmenty sú čisto akčné, v iných dominuje stealth. Vývojári jasne priznali, že nečakajú, že hráči budú schopní prejsť celé oblasti bez odhalenia, no táto možnosť tu je. Pre fanúšikov tichého postupu je to výzva, ktorú hra zvláda s gráciou.

Jednou z najpamätnejších scén bola konfrontácia s Messinom, vodcom únoscov. Po krvavom súboji nožom – ktorý pripomína duel z filmu Krstný otec – Enzo vyhráva. Problém? Don Torrisi chcel Messina živého. To však Enzo netušil. Tento moment ukazuje, že hra sa nebojí morálnych šedých zón a rozhodnutí, ktoré majú váhu.

Piatou kapitolou sa zavŕšilo hands-on demo, ktoré si novinár mohol vyskúšať. V nej mal Enzo za úlohu uniesť človeka zodpovedného za útok na Gennara a Isabellu. Misia prebieha v duchu Splinter Cell, s tichým prístupom, šplhaním do vily a nenápadným eliminovaním stráží. Po úspešnom vniknutí však nastáva zvrat – pri odchode sa situácia zvrhne do prestrelky a hráč si opäť musí poradiť s množstvom ozbrojených nepriateľov.

Celkovo má Mafia: The Old Country za cieľ zaujať nielen starých fanúšikov, ale aj nováčikov, ktorí hľadajú kvalitný, príbehový zážitok. Za cenu 50 dolárov (čo je dnes považované za priaznivú sumu) dostanete titul, ktorý nebude roztiahnutý na desiatky hodín, ako v prípade Mafia III, ale ponúkne intenzívny a vyvážený herný zážitok. A pre mnohých je to ideálna kombinácia – krátky, ale silný príbeh, ktorý si môžu užiť počas napr. aj za jeden večer.

Podľa IGN, The Old Country pôsobí ako návrat série Mafia k tomu, čo ju kedysi robilo výnimočnou – silné postavy, dramatický príbeh, výborne zvládnutý súbojový systém a vizuálne pôsobivé prostredie. Ak vývojári udržia túto kvalitu počas celej kampane, čaká nás jeden z najlepších dielov série. A vraj, ak sa nám páčil remake Mafie z roku 2020, máme sa pripraviť – The Old Country by mohlo byť ešte lepšie.

- Reklama -
0 Komentárov
Najstaršie
Najnovšie Najviac hlasov
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre

Naša relácia

- Reklama -
0
Chceme počuť tvoj názor! Pridaj komentár :)x