Battlefield 6 sa vo verejnom testovaní ukázal vo veľmi dobrej forme. Návrat série do prostredia modernej vojny mnohí označujú za duchovného nástupcu štvorky. Hoci legendárny systém Levolution sa do hry nevracia, deštrukcia zostáva kľúčovým prvkom. Takmer všetky objekty na mapách pôjde rozmetať – od múrov a stropov až po celé budovy.
Zaujímavosťou je, že vývojári majú v rukách špeciálne „tlačidlo skazy“. Jediným stlačením odstráni všetky deštrukčné prvky na mape. Nejde však o pomôcku pre hráčov, ale o interný nástroj na testovanie.
„Každá mapa musí fungovať v troch stavoch – v pôvodnom, postupne poškodenom a aj v úplne zničenom. Potrebujeme si overiť, že hrateľnosť ostáva zábavná v každej fáze,“ vysvetlil Shashank Uchil z EA DICE pre Kotaku. Vďaka tejto funkcii môžu tvorcovia rýchlo zistiť, či prostredia držia tempo aj v chaose totálnej deštrukcie.
Otázkou je, či sa podobný koncept dostane aj do režimu Battlefield Portal, kde si komunita vytvára vlastné scenáre. Ak by sa „tlačidlo skazy“ objavilo v užívateľských módoch, mohlo by priniesť zaujímavé experimenty.
Technický riaditeľ Christian Buhl navyše v rozhovore pre PushSquare prezradil, že pri vývoji už konzoly neostali len sekundárnou platformou. Hoci sa pôvodne začínalo na PC, veľmi skoro padlo rozhodnutie, že verzie pre PlayStation 5 a Xbox Series X/S nebudú iba porty. Tím tak mohol testovať hru aj z pohľadu konzolového hráča.
Battlefield 6 využije aj možnosti ovládača DualSense – od adaptívnych tlačidiel cez haptickú odozvu až po zvuky z reproduktora.
Hra vychádza už 10. októbra na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S.