AI v hrách je podľa Zelnicka nástroj, nie zázrak

Mário Gurský

Fanúšikovia riešia, čo presne prinesie AI v hrách. Šéf Take‑Two, Strauss Zelnick odpovedal priamo na túto otázku na Paley International Council Summite. Povedal, že AI je „skvelá“, no ľudia jej schopnosti preceňujú.

Zelnick zopakoval, že AI pomôže naprieč priemyslom, ale nečaruje. „AI je skvelá vec,“ cituje ho PC Gamer. „Vytvorí géniov? Nie. Vytvorí hity? Nie. Je to kopa dát s kopou výpočtov a pripojeným jazykovým modelom.“

- Reklama -

Podľa neho dokáže AI zefektívniť prácu tímov. Nejde však o technológiu, ktorá sama tvorí originálne diela. „AI je kombinácia veľkých datasetov s kopou výpočtu v rámci LLM. Dataset je zo svojej podstaty minulosť. Kreativita je zo svojej podstaty budúcnosť. Aj keď AI pôsobí, že vidí dopredu, ide o prediktívny model.“

Kalkulačka, nie čarovný prútik

Zelnick siahol po prirovnaní, ktoré poznáme zo školy. Kedysi sa rodičia báli, že kalkulačky zrušia výučbu matematiky. Nestalo sa to a študenti sa aj tak museli učiť počítať. „ChatGPT je rovnaký nástroj,“ dodal. Bez znalostí z teba nič nespraví.

Výkonný riaditeľ spochybňuje aj samotný termín „umelá inteligencia“. Nazval ho oxymoronom a tvrdí, že stroje sa neučia ako ľudia. „To sú digitálne nástroje a digitálne nástroje používame navždy,“ povedal.

- Reklama -

Predstava, že AI jedným príkazom postaví konkurenta GTA, podľa neho neplatí. „Ľudia to skúsia, ale nestane sa to,“ dodal. Tímovú kreativitu, dizajn a produkciu nič neskratí na jedno kliknutie.

Dopady na pracovné miesta a ekonomiku

Zelnick nesúhlasí s tým, že AI spôsobí čistý úbytok práce. Pripomenul rok 1865, keď 65 % pracovnej sily v USA farmárčilo. Dnes vyrábame potraviny pre Ameriku aj svet a stačia približne 2 % pracovnej sily.

„Skúste nájsť niekoho, kto vám povie: „Je to hrozné, nemôžem si nájsť prácu farmára,““ dodal. Tvrdí, že technológie menia typy práce, no spoločnosť na tom dlhodobo získava. V hrách podľa neho pribudnú nové roly a nástroje.

Proti nemu stoja aj realistické obavy. Tvorca Kirbyho Masahiro Sakurai hovorí, že AAA vývoj je neudržateľný, no AI môže pomôcť. Spolutvorca Dead Space Glen Schofield verí, že AI dokáže zachrániť „zbité“ odvetvie.

Ako AI používajú veľké firmy

Sony využíva strojové učenie roky a tvrdí, že zrýchlilo vývoj pri Marvel’s Spider‑Man 2. EA Sports zas hovorí, že bez AI by CFB 25 nevyzeralo tak dobre. Tieto príklady ukazujú praktické, nie magické využitie nástrojov.

Podľa Financial Times chce EA nasadzovať AI ešte širšie v rámci plánovaného súkromného predaja konzoriu. Časť zamestnancov návrh kritizuje pre obavy z prepúšťania a zatvárania štúdií. Diskusia o riadení rizík tak naberá na sile.

Na druhej strane stoja príbehy priamo z praxe. Prepustení vývojári Candy Crush tvrdia, že ich nahradili AI nástrojmi, ktoré sami pomáhali tvoriť. Takéto prípady vyvolávajú otázky o etike aj o dlhodobej udržateľnosti tímov.

Nálada vývojárov a otvorené otázky

Prieskum ukazuje rastúci skepticizmus: 30 % vývojárov hodnotí generatívnu AI negatívne, čo je nárast o 12 % oproti 2023. Ako dôvody uvádzajú krádež IP, energetickú náročnosť a predsudky modelov.

Zelnick trvá na tom, že AI je len nástroj. Tvorcov nenahradí a hity neskladá sama. AI vo hrách však zvýši efektivitu a posunie produkciu, ak ju budeme používať zodpovedne.

- Reklama -
0 Komentárov
Najstaršie
Najnovšie Najviac hlasov
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre

Naša relácia

- Reklama -
0
Chceme počuť tvoj názor! Pridaj komentár :)x