Dánske štúdio IO Interactive postupne odhaľuje, ako vzniká moderná stealth akcia 007: First Light. Vývojári spustili prvý diel série Beyond the Light, v ktorom komentujú jednotlivé systémy hry. Zároveň ukazujú, ako vzniká akcia s ikonickou licenciou Jamesa Bonda. Úvodná epizóda trvá takmer sedemnásť minút. Sleduje, ako gameplay director Andreas Krogh a senior level dizajnér Thomas Pulluelo reagujú na zábery streamerov. Tí už videli prvé ukážky a ich reakcie ponúkajú tvorcom zaujímavú spätnú väzbu. Krogh a Pulluelo pri tom vysvetľujú viacero zásadných rozhodnutí. Hovoria o tom, prečo určité prvky fungujú a čo všetko ovplyvňuje level dizajn.
Vývojári potvrdili, že hra prevezme niektoré mechaniky z Hitmana – mimochodom, štúdio sa k nemu plánuje vrátiť po vydaní tejto hernej bondovky. Viac >>>TU. Ide najmä o typy nepriateľov, ktorí dokážu hráča odhaliť aj v správnom prevleku. Krogh tvrdí, že ide o logický koncept. Niektoré postavy vedia, ako vyzerajú ich kolegovia, a preto ich je ťažšie oklamať. Tento systém pridáva napätie a zároveň podporuje premýšľanie počas misie.
Krogh tiež zdôrazňuje potrebu širokej palety možností. Hráč musí cítiť, že systémom môže veriť. Ak by autori začali meniť pravidlá, hráči by prestali experimentovať. Ich kreativita by sa znížila a hra by prišla o svoju dynamiku. Pulluelo k tomu dodáva, že úlohou level dizajnu je tieto možnosti zvýrazniť. Hráč by mal vždy intuitívne vidieť viac než jednu cestu. Môže ísť o tiché obídenie stráží, využitie prostredia alebo riskantnú improvizáciu, ktorá sa často mení na najpamätnejší moment misie.
Práve tento pocit rizika a následnej úľavy tvorcovia považujú za jadro zážitku. Hráč skúsi plán, ktorý nemusí vyjsť. No keď uspeje, povie si: „Podarilo sa! Fungovalo to!“
007: First Light vychádza 27. marca 2026 na PC, PlayStation 5, Xbox Series X/S a Nintendo Switch 2.
