AI v Divinity má svoje miesto, no nová hra zostane úplne ľudská, uisťuje šéf Larianu

Mário Gurský

Téma AI v Divinity vyvolala diskusie po tom, čo CEO štúdia Larian, Swen Vincke potvrdil používanie generatívnej AI počas vývoja. Zároveň však jasne zdôraznil, že samotná hra nebude obsahovať žiadny obsah vytvorený umelou inteligenciou. Vincke sa k tomu vyjadril v rozhovore pre Bloomberg po odhalení novej hry Divinity na The Game Awards.

Po obrovskom rozsahu Baldur’s Gate 3 štúdio hľadá spôsoby, ako zefektívniť vývoj bez straty kvality. Generatívna AI predstavuje jeden z experimentálnych nástrojov, no podľa Vinckeho zatiaľ nepriniesla zásadné zrýchlenie práce. Larian ju využíva najmä na rozvíjanie nápadov, interné prezentácie, koncepty a písanie dočasných textov.

- Reklama -

Príbeh, dialógy aj herecké výkony ostanú výlučne ľudské

Vincke zdôraznil, že v novej hre Divinity nebude nič generované AI. Všetky dialógy, príbehové vetvy aj dabing vytvoria ľudia. Štúdio nechce, aby technológia zasahovala do kreatívneho jadra hry, ktoré považuje za svoju najväčšiu silu.

Používanie AI vyvolalo vnútri štúdia diskusie, no vedenie tvrdí, že väčšina zamestnancov dnes súhlasí s nastavenými hranicami. Larian považuje AI za pomocný nástroj, nie za náhradu vývojárov. Vincke podobný postoj prezentoval už minulý rok na GDC, kde uviedol, že technológia má umožniť tvorcom robiť viac, nie ich nahrádzať.

Larian chce vyvíjať rýchlejšie, no bez kompromisov

Jedným z cieľov štúdia je dokončiť Divinity rýchlejšie než Baldur’s Gate 3. Okrem experimentovania s AI Larian mení aj samotný vývojový proces. Príbehy a questy vznikajú paralelne, nie lineárne, čo má skrátiť produkciu bez zníženia kvality.

- Reklama -

Vincke zároveň priznal, že rast štúdia prináša nové problémy. Tvrdí, že bez väčšieho tímu by nemohol vytvoriť hry tohto rozsahu, no s rastom prichádza aj množstvo nečakaných zodpovedností. Práve preto sa Larian snaží nastaviť procesy tak, aby si zachoval kreativitu aj stabilitu.

Divinity ako návrat k vlastnej vízii

V tom istom rozhovore Vincke opäť označil nový Divinity projekt za „Larian bez zábran“. Potvrdil, že pôjde o ťahové RPG so systémom navrhnutým priamo pre videohru, nie pre stolový Dungeons & Dragons. Štúdio chce ponúknuť zrozumiteľnejší systém a ešte širšiu variabilitu príbehov.

Začiatkom týždňa Larian vydal aj current-gen aktualizáciu Divinity: Original Sin 2 pre Switch 2, PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Diskusia o tom, ako AI v Divinity zapadá do vývoja, tak prichádza v momente, keď sa značka opäť dostáva do centra pozornosti.

- Reklama -
0 Komentárov
Najstaršie
Najnovšie Najviac hlasov
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre

Naša relácia

- Reklama -
0
Chceme počuť tvoj názor! Pridaj komentár :)x