Ubisoft mal podľa Game File vlani zrušiť ďalší Assassin’s Creed. Dej sa odohrával počas americkej Rekonštrukcie v 60. a 70. rokoch 19. storočia. Hráč by viedol príbeh bývalého otroka na juhu USA, ktorý bojuje za spravodlivosť a čelí rodiacemu sa Ku Klux Klanu. Dôvod zrušenia? Vraj obavy z politického kontextu a reakcií v súčasných USA.
Prečo projekt padol podľa interných hlasov
Niekoľko súčasných a bývalých zamestnancov, s ktorými Game File hovoril, opísalo sklamanie. Tvrdia, že tím bol nadšený a chcel tému uchopiť citlivo. Napriek tomu vedenie poslalo z Paríža stopku. Podľa zdrojov zavážila aj vlaňajšia búrka okolo postavy Yasukeho v Assassin’s Creed Shadows. Vedenie vraj nechcelo riskovať ďalší konflikt v napätej domácej klíme.
Zároveň sa ozýva frustrácia z kreatívnej opatrnosti. Časť ľudí vidí trend „držať status quo“ a vyhýbať sa témam, ktoré môžu polarizovať. Inými slovami, menej rizika, menej odvážnych rozhodnutí.
Kontext značky a aktuálne kroky Ubisoftu
Šéf značky Assassin’s Creed Marc-Alexis Coté už skôr hovoril, že séria má skúmať rôzne perspektívy dejín. Zdôraznil, že diverzita k histórii patrí a tvorcovia sa jej nemajú báť. Aj preto mnohých mrzí, že práve hra o Rekonštrukcii neprešla.
Medzitým Ubisoft zakladá Vantage Studios (spolufinancované Tencentom), ktoré má dohliadať na veľké série vrátane Assassin’s Creed, Far Cry a Rainbow Six Siege. Zároveň firma predstavila aj saudským kapitálom podporené DLC Valley of Memory pre Assassin’s Creed Mirage. To posilňuje dojem, že vydavateľ rieši veľké strategické partnerstvá a citlivo si vyberá témy, ktoré vypustí do sveta.
Čo to znamená pre sériu
Napriek zrušeniu spomínaného projektu Assassin’s Creed zostáva jednou z najväčších značiek v hernom priemysle. Otázkou zostáva, kam sa séria posunie. Fanúšikovia dlhodobo volajú po silných historických kulisách a príbehoch, ktoré sa neboja náročných tém. Ak sa vedenie rozhodne vrátiť k Rekonštrukcii či podobne citlivým obdobiam, bude to potrebovať dôkladnú prípravu, jasnú víziu a dobrú komunikáciu s komunitou.