Baldur’s Gate 3 mody valcujú čísla: 350 miliónov stiahnutí a vyše 10-tisíc uploadov

Mário Gurský

Baldur’s Gate 3 mody vystrelili na čísla, ktoré Larian vôbec nečakal. Šéf štúdia Swen Vincke prezradil, že hráči si už stiahli viac než 350 miliónov modov a komunita nahrala vyše 10 000 kúskov.

Vincke to okomentoval priamočiaro: „Toto je šialené.“ V sprievodnom videu sa poďakoval komunite, zablahoželal k sviatkom a s humorom naznačil, že niektoré výtvory radšej ani nebude menovať. Potom však štúdio spravilo presný opak a zverejnilo vlastný výber obľúbených modov.

- Reklama -

Larian si robí srandu a zároveň odporúča modové klenoty

Medzi odporúčaniami sa objavil aj legendárny bizár, ktorý Vincke v spomínanom videu radšej stopol. Ide o mod „Wither’s big naturals“, ktorý dáva nemŕtvemu Withersovi výrazné „prednosti“. Hráči to berú ako typický príklad toho, kam až dokáže kreativita zájsť.

A tým to nekončí. Larian vypichol aj nafukovacie bazénové doplnky, takže si môžeš nasadiť nafukovaciu kačku na hlavu. Zároveň si vieš nahodiť klaunský make-up, čo síce znie absurdne, no v boji to vie pôsobiť znepokojivo.

Ďalšie kúsky idú ešte ďalej. Mod dokáže zmeniť wildshape na auto, takže sa hráš na Transformera. Niektoré úpravy riešia vzhľad postáv, iné menia outfity, ďalšie pridávajú svetelné meče, granátomet, vintage zbrane alebo úplne plešaté hlavy. Larian pritom v ukážkach zapojil aj známe tváre z vlastných videí.

- Reklama -

Čo to hovorí o BG3 a jeho komunite

Takéto čísla nevzniknú náhodou. Mody zvyčajne žijú tam, kde hra ponúka silný systém postáv, zábavné interakcie a veľa priestoru na roleplay. Baldur’s Gate 3 presne toto spĺňa, a preto ho komunita nielen hrá, ale aj prerába na vlastný obraz.

Masívna aktivita tiež predlžuje životnosť hry. Keď hráči každý týždeň skúšajú nové úlety, vracajú sa späť aj po dokončení kampane. Zároveň vzniká „druhý obsah“ mimo oficiálnych patchov.

Larian tak získava benefit, ktorý si kúpiť nevieš: dlhodobý hype bez toho, aby štúdio muselo robiť nekonečné DLC.

Čo robí Larian a čo môže byť ďalšie BG

Larian medzitým pracuje na dvoch nových hrách a obe majú stáť na vlastných IP. Štúdio zatiaľ nepovedalo, či sa nejako dotknú značky Divinity, no smerovanie zostáva jasné: veľké RPG s dôrazom na voľby a systémy.

Na strane Dungeons & Dragons zase Wizards of the Coast naznačuje chuť pokračovať v Baldur’s Gate. Hovorí sa o projekte, ktorý môže niesť meno Baldur’s Gate 4, a často sa spomína interné štúdio Invoke. To už potvrdilo, že robí na AAA hre v univerze D&D.

Ak niekto plánuje veľké odhalenie, The Game Awards by na to sedeli ideálne. Dovtedy si však komunita vystačí sama. A podľa 350 miliónov stiahnutí to robí viac než ochotne.

- Reklama -
0 Komentárov
Najstaršie
Najnovšie Najviac hlasov
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre

Naša relácia

- Reklama -
0
Chceme počuť tvoj názor! Pridaj komentár :)x