Len nedávno bol zverejnený nový patent, s ktorým prišla spoločnosť Bandai Namco. Vďaka nemu chce pomôcť hráčom, ktorí nie sú oboznámení s bojovými hrami. Spoločnosť má v pláne pomôcť nováčikom v tomto hernom žánri.
Nový patent s označením SegmentNext bude čítať vstupy hráčov a porovnávať ich s dátami v hre. Hráčom oznámi, či potrebujú zrýchliť svoje vstupy alebo prestať bezhlavo a rýchlo stláčať gombíky na ovládači, aby mohli vykonávať pohyby, ktoré majú v úmysle. Úprimne, kto by sa nepamätal na Tekken 3 a ako sme drtili v rukách gombíky na ovládači DualShock.
Bojové hry majú spravidla časové obdobie pri tvorbe kombinácii úderov. Ide o krátky moment kedy je potrebné zvoliť smer alebo ďalší úder, aby ste v kombinácii pokračovali. Tieto okná sú dosť často krátke a ťažšie naplánovateľné aj pre skúsenejších hráčov. Nie to ešte pre začiatočníkov. Prevedenie týchto bojových komb v reálnych zápasoch je tak ešte o čosi ťažšie.
Nový patent poskytne hráčom určitý druh upozornení v hre. Ten im napovie, prečo zmeškali okno útoku, do ktorého sa (pravdepodobne) chystali. Poprípade ich bude informovať, z akého dôvodu vám kombináciu útoku prerušil úder súpera.
Tento technický prvok by mal byť tiež schopný naučiť sa a prijať návyky hráčov, a na základe toho odporučiť postavy, ktoré by najviac vyhovovali štýlu hrania jednotlivého hráča. Ak hra zaznamená, že sa radi tlačíte na súperov a drtíte ich pod neustatým tlakom svojich protivníkov, môže vás to napríklad posunúť k tzv. „rushdown“ bojovníkom.
Samovzdelávanie
Azda najpôsobivejšou funkciou bude spôsob, ako sa technika naučí veci od profesionálnych hráčov. Tento patent bude zachytávať, ako profesionáli zadávajú svoje útoky a sledovať tak načasovanie, ktoré používajú, pred tým než to poradí a ukáže nováčikom.
Vzhľadom na obrovské zlepšenie, ktoré sme v poslednej dobe zaznamenali v návodoch k bojovým hrám, je potešujúce vidieť, že Bandai Namco a jej nový patent posúva veci ešte dopredu. Spoločnosť vydala Guilty Gear Strive, ktorá mala jednu z najrobustnejších výukových balíčkov, aké sme v bojových hrách roky videli.
Na záver len pripomenieme, že pre viac herných noviniek sledujte náš web.