Diablo je jednou z tých hier, ktoré ste buď sami hrali alebo aspoň minimálne viete o akú hru ide. Ja osobne patrím do tej druhej skupiny. Prvýkrát som sa s titulom herne zoznámil až práve s touto betou jej štvrtého pokračovania. Doposiaľ som tento žáner a typ hier nevyhľadával, pretože ma nikdy nelákalo až tak detailné min-maxovanie štatistík a „grindenie“.
Diablo IV je najnovší prírastok v dlhoročnej sérii od spoločnosti Blizzard zameranej na zabíjanie démonov. Vyjde 6. júna pre všetky hlavné platformy okrem Nintenda Switch. Štvrtý diel, ktorý začína 30 rokov po udalostiach hry Diablo III, sleduje vašu vytvorenú postavu pri prenasledovaní dcéry nenávisti, Lilith, ktorú kultisti vyvolali z ohnivých hlbín pekla, aby priniesla do Sanctuary novú vládu.
Ide o príbeh, ktorého prím bude samozrejme nenávisť, kde ľudstvo vo svete Sanctuary hľadá útočisko medzi krajinami zamorenými diablom. V snahe skryť sa a možno ukončiť vojnu medzi anjelmi a diablami.
V prvom rade je dôležité povedať, že hru som hral na počítači s klávesnicou a myšou. Nemal som šancu vyskúšať si všetky classy najmä z dôvodu, že som sa do bety mohol zapojiť až v sobotu večer. Boli otvorené tri z piatich klás a rozhodol som sa pre Sorcere-a. Možnosť úpravy postavy bola pomerne rozmanitá a pestrá. Rozhodne ma zaujala grafika, ktorá bola fakt nádherná. Ako dlhoročného hráča World of Warcraft vo mne dokonca vyvolala žiarlivosť a túžbu po tom, aby sa podobného „grafického tuningu“ dostalo aj WoWku. Zároveň som však aj pochopil, prečo mohlo WoW-ko posledné roky upadať vzhľadom na to, ako dobre táto hra vyzerala. Rovnako správne bola zvolená aj farebná paleta sveta, ktorá ideálne vykresľuje dianie vo svete.
Po dokončení vizualizácie svojej postavy vám dá hra na výber medzi dvoma náročnosťami. Tu by som mal asi menšiu výhradu, pretože „ľahšia“ je naozaj ľahká, vhodná pre nováčikov, ale pomerne rýchlo vám bude chýbať akákoľvek chuť čo by len po minimálnej výzve ako hráča. Je vodná skôr pre „nehráčov“ alebo hráčov, ktorých zaujíma len príbeh. Tá ťažšia zasa dokáže pomerne dosť potrápiť a pre úplných nováčikov, nieje tak isto veľmi vhodná. Ideálne by bolo, ak by Blizzard pridal ešte tretiu náročnosť. Niečo medzi dvoma, ktoré sú aktuálne v ponuke.
Druhou vecou, ktorá ma upútala bol samotný príbeh. Ten, ako som už spomínal vyššie, bude najmä o povstaní dcéry nenávisti, Lilith, ktorá má vlastné zámery a nedrží ani s jednou stranou, ktorá je vo vojne. Dejová linka je pútavá, pestrá a drží si tempo a napätie od začiatku. Rovnako ma prekvapili aj cutscény, ktoré nie sú pred-rendrované a sú zachytávané priamo z hry, vrátane vašej postavy a oblečenia.
Talentový strom postavy je pomerne veľký. Čo som však skutočne ocenil bola skutočnosť, že aj ako úplný nováčik hry som sa v ňom veľmi rýchlo zorientoval. Nachádzajú sa v ňom talentové stromy s aktívnymi kúzlami a tie máju ešte dodatočné vylepšenia v podobe pasívnych prvkov na dané kúzlo. Konrkétne zručnosti/kúzla majú viac úrovní vylepšenia. V hre sa nachádza aj crafting. Vďaka nemu si môžete spraviť legendárne predmety, ako aj vytiahnuť danú schopnosť „legendárky“ a hodiť ju do predmetu, v ktorom máte lepšie štatistiky a vlastnosti pre postavu.
Mierne obavy mám ohľadom situácie nazývanej „Pay-to-Win“. Aj keď v hre bety sa nenachádzalo nič čo by tomu naznačovalo, jednotlivé edície hry však tvrdia opak. Za najdrahšiu dostane Accelerated Seasonal Battle Pass a Battle Pass Unlock + 20 Tier Skips. Čo v preklade znamená, že ho budete mať zrýchlený a ešte otvorených hneď prvých 20 odmien. O aké odmeny pôjde je otázne. Môže ísť o kozmetické, rovnako ako aj také, ktoré vašej postave dodajú extra silu.
Mapa sa mi zdá pomerne malá. Vo svete sa však budú nachádzať World Bossovia, ako aj rôzne eventy. Vedľajšie úlohy boli rovnako zaujímavé ako hlavná dejová linka. Celkovo ma hra veľmi zaujala a mrzí ma, že som s ňou mal možnosť stráviť tak málo času. Hnacím motorom vrátenia sa do hry je určite príbeh, ktorý ma zaujal a rád by som vedel aké zvraty si pre mňa Diablo IV pripravilo.