Dlhoočakávaná akcia Redfall nezbiera práve najlepšie recenzie

Dominik Cenkner

Redfall síce nie je najväčšia hra, na ktorej Microsoft pracuje, ale je to dôležitý AAA titul od spoločnosti Arkane, obľúbeného vývojára hier Dishonored, Prey a Deathloop. Redfall bola ich šanca skočiť do niekoľkých nových žánrov, kooperácie, looter-a, otvoreného sveta a.. upírov. Ako to dopadlo?

V skratke by sme mohli povedať, že zle. Veľmi zle.

- Reklama -

Na Redfall prichádzajú recenzie a nie sú len priemerné, ale aj zlé. Na hru takejto veľkosti od štúdia, ktoré zvyčajne produkuje solídne hity, je zvláštne a prekvapujúce, že Redfall prichádza so 63 bodmi na Metacritic a 64 bodmi na OpenCritic, pričom ho odporúča len 26 % kritikov.

To je oveľa menej ako čokoľvek, čo Arkane urobilo v posledných rokoch: Prey (82), Dishonored 1+2 (91, 88), Deathloop (89). Hoci v prípade Redfall existovali určité obavy z tohto dramatického nového smerovania Arkane, skutočnosť je veľmi blízko k najhoršiemu scenáru.

Čo na Redfall hovoria vybraní herní recenzenti?

Gamespot (4/10): „Arkane sa pokúša vniesť do žánru du jour svoj charakteristický štýl, ale konečný výsledok je krvavý neporiadok.“

- Reklama -

GamesRadar (5/10): „Redfall nakoniec nedosahuje obvyklých štandardov Arkane. Pôsobí uponáhľane, nedokončene a jeho hranie je neuspokojivé.“

IGN (nehodnotená recenzia v procese tvorby): „Musím priznať, že som z Redfall úplne sklamaný, pretože má “vanilkové“ misie a svet bez života a veľmi ma sklamal dlhý zoznam problémov so zobrazovaním a chýb.“

V jednotlivých recenziách nájdeme roztrúsených niekoľko sedmičiek, osmičiek a jedna alebo dve 8,5, ale toto hru ťahá nadol viac štvoriek, pätiek a šestiek, dokonca aj z veľkých herných webov.

Ťažko povedať, čo to urobí s diskurzom Xboxu, kde sa už dlho ozývajú hlasy, že Microsoft zle spravuje svoje first party štúdiá, pričom celá generácia Xboxu One bola bez masívnych exkluzívnych hitov. Halo Infinite sa oneskorilo a uviedlo na trh s polovičnou úspešnosťou a až teraz sa začínajú objavovať projekty od získaných štúdií. A ani tie nie sú dobré.

Pokiaľ ide o Redfall, je to vzácne čierna škvrna pre Arkane, ktoré si po tomto bude musieť trochu spytovať svedomie. Zaujímavé bude sledovať akú reakciu, ak vôbec nejakú, na to bude mať Microsoft, či už konkrétne s Arkane, alebo so svojimi väčšími plánmi s first party vývojármi.

Pre korektnosť dodajme, že Forspoken od Square Enix začiatkom tohto roka recenzoval podobne zle a išlo o exkluzivtu pre konzolu PlayStation 5 a PC. Tentoraz sa s neúspechom musí Microsoft.

Je síce možné, že sa hra bude fanúšikom páčiť viac ako kritikom, ale to sa v hrách nestáva tak často ako vo filmoch a seriáloch. Toto je… teda katastrofa, inak sa to naozaj nedá napísať.

- Reklama -

Naša relácia

- Reklama -