Populárna strieľačka Escape From Tarkov od štúdia Battlestate Games dnes prešla radikálnou zmenou, ktorá okamžite vyvolala vlnu nevôle v komunite. Namiesto tradičného wipeu, ktorý hráčom resetuje progres a prináša nový štart, vývojári nasadili takzvaný Hardcore Wipe. Ten úplne mení hernú ekonomiku, tempo postupu a výrazne obmedzuje obsah. A hoci mal byť zmyslom tejto zmeny spomalenie progresu, hráči hovoria o znehodnotení zážitku.
Najväčším terčom kritiky je fakt, že drvivá väčšina úloh bola z hry odstránená, čo prakticky znemožňuje klasický spôsob postupu. Úlohy majú síce postupne pribúdať, no hráčov, ktorí sa tešili na tradičný štart nového wipeu, to príliš neuspokojilo. Na to sa navyše nabaľuje ďalšie obmedzenie: v hre sú dostupné len dve z jedenástich máp, konkrétne Customs a Factory. Na ostatné sa dá dostať iba cez tranzitné body na týchto dvoch mapách, čo je síce zaujímavý koncept pre „hardcore“ režim, no extrémne dlhé načítavacie časy túto myšlienku rýchlo pochovávajú.
Hráči na Reddite opisujú frustrujúce zážitky. Jeden z nich, používateľ SakeMadaMada, napísal: „Skúsil som ísť na Reserve. Čakal som 10 minút do Customs, potom som bežal päť minút na tranzit, a potom som čakal 22 minút na načítanie Reserve, kde som po dvoch minútach dostal headshot. A nemáme žiadne úlohy, takže hra je prakticky nehrateľná. Len bezhlavý grind.“
Ďalšie zmeny sa dotýkajú ekonomiky hry. Poistenie a oprava výbavy výrazne zdraželi, predajné ceny u vendorov klesli a flea market – hráčmi riadený trh – bol úplne vypnutý. Vývojári tak vysielajú jasný signál: chcú, aby si hráči oveľa viac vážili každý rubeľ a každý náboj.
Hoci Battlestate Games minulý týždeň upozorňovalo na chystané zmeny cez sociálnu sieť X, mnohí hráči, ktorí sa spoliehali len na patch notes, zostali úplne zaskočení. Šéf štúdia Nikita Buyanov už na sociálnych sieťach reagoval, že sledujú spätnú väzbu a v prípade potreby budú robiť úpravy.
Zatiaľ však medzi hráčmi vládne sklamanie a frustrácia. Hardcore Wipe mal priniesť výzvu a nový impulz, no podľa väčšiny komunita zažila len nepríjemný šok a masívne obmedzenie. Či sa vývojárom podarí situáciu upokojiť, ukážu najbližšie dni.