Pripravované pokračovanie populárnej pretekárskej série zrejme opäť ponúkne špičkové technické spracovanie. V rámci Forza Horizon 5 sa už teraz môžeme tešiť na ray tracing, ktorý však nebude slúžiť len na vylepšenie grafickej stránky.
V rámci tretej epizódy vidcastu Let’s ¡Go! kreatívny riaditeľ Mike Brown a šéf audio dizajnu Fraser Strachan vysvetľujú, že ray tracing umožňuje pomerne realistický výpočet odrazu zvuku. Vydávaný hluk hra vysiela smerom k predmetom v prostredí a v reálnom čase počíta následky. Pri tom berie do úvahy aj materiály a povahu prostredí. V lese tak bude ozvena tlmenejšia, naopak v meste by malo vytáčanie motorov viac rezonovať. Zaujímavé by to mohlo byť napr. v tuneloch.
Na druhej strane je otázkou, do akej miery bude tento efekt vierohodný. Zvuk sa totiž šíri vo vlnách a nie skrz lúče, s ktorými technológia kalkuluje. V praxi tak bude zmena zrejme skôr kozmetickejšia a nenápadná.
Ray tracing v Forza Horizon 5 bude k dispozícii v rámci režimu Forzavista. Na záver len dodáme, že hra, ktorá sa nám detailnejšie predstavila v rámci tohtoročnej hernej výstavy E3, vyjde na Xbox Series X a S, Xbox One a PC už 9. novembra tohto roka. Hneď pri vydaní pritom bude k dispozícii aj v rámci služby Xbox Game Pass.