Služba Xbox Game Pass nedosahuje svoj cieľový počet predplatiteľov, hoci je zisková. Hoci so svojimi ponukami zvyšuje aj počet používateľov, ktorých počet neustále rastie, podľa interpretácie Axiosu sa tento rast neprejavuje v takej miere, ako by si Microsoft želal.
Axios uvádza, že nové informácie vychádzajú z analýzy údajov z najnovšej finančnej správy spoločnosti Microsoft, v ktorej sa uvádza plat generálneho riaditeľa Satyu Nadellu, ako aj plat ostatných vedúcich pracovníkov na vrchole spoločnosti.
Stephen Totilo, ktorý poskytol informácie v mene Axiosu, analyzoval výšku platu (alebo bonusov) Nadellu a ďalších zamestnancov z hľadiska ich čiastočnej závislosti od plnenia ročných cieľov spoločnosti Game Pass. Podľa finančnej správy, v ktorej neboli uvedené presné čísla o službe Game Pass, mal byť predpokladaný nárast predplatiteľov v porovnaní so skutočnosťou 72,88 % v porovnaní s 28,07 % vo fiškálnom roku 2022 do 31. júna 2022. Je to teda už druhýkrát, čo miera rastu nedosiahla interné ciele. Ak sa pozrieme na fiškálny rok 2021, zistíme, že pôvodným cieľom bolo zvýšiť počet predplatiteľov o 47,79 %, ale výsledkom bol rast „len“ o 37,48 %.
Naopak, v predchádzajúcom roku 2020 bol cieľ splnený s presahom – cieľom bolo dosiahnuť medziročný nárast o 71 % a výsledkom bol nárast o 85,75 % oproti východiskovej hodnote. Šéf hernej divízie Microsoftu Phil Spencer však začiatkom tohto týždňa menej otvorene vyhlásil, že situácia okolo predplatiteľov pravdepodobne nie je taká láskavá ako v roku 2020.
Počas konferencie WSJ Tech Live otvorene uviedol, že hoci by mohol službu označiť za ziskovú (očakáva sa zisk okolo 10 až 15 % oproti prevádzkovým nákladom), rast na konzolách označil za „spomaľujúci“, čím narážal na nasýtenie trhu.
Neupresnil, čo presne týmto vyhlásením myslel, ani ako vážne ho treba brať, takže je otázkou, ako sa služba postaví k približne 39 % nárastu medzi januárom 2021 (25 miliónov predplatiteľov) a januárom 2022 (18 miliónov predplatiteľov).