Baldur’s Gate 3 predstavuje posun v AAA RPG hrách, ktorý je ťažké vyjadriť slovami bez toho, aby to nevyznelo príliš jednoducho, ale je to potrebné. Ak bol Breath of the Wild horizontom udalostí pre prieskum v otvorených svetoch, potom BG3 robí to isté pre hĺbku a výber postavy v RPG hrách.
Ostatným vývojárom to spôsobuje nemalé starosti, pričom za posledný mesiac sa urobilo veľa preventívnych vyhlásení v snahe označiť hru za anomáliu, že hráči by nemali očakávať tento „zvýšený štandard“ do budúcnosti. Konverzáciu do veľkej miery podnietil tento virálny príspevok na X.
Like a lot of people, I'm deeply excited about what the lovely folks at Larian accomplished with Baldur's Gate 3, but I want to gently, pre-emptively push back against players taking that excitement and using it to apply criticism or a "raised standard" to RPGs going forward
— Xalavier Nelson Jr. (@WritNelson) July 8, 2023
1/10
Reptanie zrejme narástlo natoľko, že generálny riaditeľ a zakladateľ spoločnosti Larian Studios, Swen Vincke, cítil potrebu reagovať. Priznáva, že „samozrejme, áno, ak ste 50-členné štúdio alebo 10-členné štúdio, nemali by ste sa pokúšať vytvoriť hru ako BG3“, a potom pokračuje hodom kocky, kde sa mi podari hodiť kriticky hod 20 na kontrolu charizmy, čím vystrelí na celý AAA videoherný priemysel. V rozhovore pre PC Gamer Vincke vyhlásil:
„Problém mám s používaním slova „normy“. Toto sú videohry, štandardy jednoducho zomierajú každý deň. Veci sa vymýšľajú nanovo. Neustále sa objavujú nové veci. Keď som začínal v tomto odvetví, Assassin’s Creed stanovil nový štandard. Bolo po všetkom: nikto nedokáže robiť hry ako Assassin’s Creed, je za tým príliš veľký rozpočet, to bude budúcnosť, všetci sa musia konsolidovať, bla bla bla. To sa neuskutočnilo. Vo videohrách je stále toľko voľného priestoru na skúmanie, v kreatívnom strome.“
Pokiaľ vieme, obrovskou výhodou tohto „tvrďáckeho“ nezávislého vývojára Larian Studios bolo, že si dal načas s vytvorením niečoho, čo stojí za to hrať, a implementoval spätnú väzbu hráčov prostredníctvom predĺženej fázy Early Access. Larian si to mohol dovoliť vďaka tomu, že si už získal priazeň verných hráčov svojím predchádzajúcim počinom Divinity: Original Sin 2.