Ghost of Yōtei má najlepší štart na PS5 od čias Spider-Mana 2

Dominik Cenkner

Nová hra Ghost of Yōtei od amerického štúdia Sucker Punch sa krátko po vydaní stala obrovským hitom. Podľa analytikov ide o najúspešnejší štart exkluzívnej hry pre PlayStation 5 od vydania Marvel’s Spider-Man 2.

Hoci spoločnosť Sony zatiaľ nezverejnila oficiálne čísla, analytik Rhys Elliott z agentúry Alinea Analytics odhaduje, že sa počas prvých dní predalo viac ako 1,6 milióna kópií. Po započítaní fyzických predajov by sa toto číslo mohlo vyšplhať až na 2 milióny kusov.

- Reklama -

Výsledok síce mierne zaostáva za úspechom Ghost of Tsushima z roku 2020, ktorá predala 2,4 milióna kópií za tri dni, no okolnosti sú iné. Tsushima vyšla aj na PlayStation 4, ktorú v tom čase vlastnilo viac než 110 miliónov hráčov. PS5 má momentálne „len“ okolo 80 miliónov používateľov. Navyše, Tsushima ťažila z obdobia pandémie a lockdownu, keď bol o nové hry obrovský záujem.

Podľa správ Ghost of Yōtei vygeneroval viac než 100 miliónov dolárov už počas druhého dňa predaja, čím okamžite pokryl náklady na vývoj. Takýto úspech je v prípade AAA titulov čoraz zriedkavejší.

V Japonsku sa hra predáva doslova ako teplé rožky – až 77 % predajov tvoria digitálne verzie. Analytici zároveň upozorňujú na vysoké zapojenie hráčov: približne tretina z nich odohrala viac než 20 hodín počas prvého týždňa. Zaujímavé je, že rozpočet hry bol pomerne skromný, odhaduje sa na okolo 60 miliónov dolárov.

- Reklama -

Štúdio Sucker Punch momentálne pracuje na ďalších vylepšeniach. Hra už dostala patch 1.009 (1,164 GB), ktorý opravuje chyby, bugy a technické problémy.

Ghost of Yōtei tak potvrdzuje, že aj bez extrémneho rozpočtu možno vytvoriť úspešný titul s globálnym ohlasom, ktorý dokáže konkurovať najväčším hitom generácie.

- Reklama -
0 Komentárov
Najstaršie
Najnovšie Najviac hlasov
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre

Naša relácia

- Reklama -
0
Chceme počuť tvoj názor! Pridaj komentár :)x