Zakladateľ Jupiter Corporation Makoto Nakayama opísal, prečo po odchode z Intelligent Systems nikomu „neprebral“ flek. Mario Picross zároveň vznikol práve vďaka jeho dobrým vzťahom s Nintendom a Shigeruom Miyamotom.
Nakayama patril k zakladajúcim členom Intelligent Systems. Zároveň počas rokov spolupracoval so Satoruom Iwatom, Masahirom Sakuraiom aj so samotným Miyamotom. Preto si stanovil jasnú hranicu: „Ak by som si so sebou vzal len jedného zamestnanca z Intelligent Systems, vedel som, že prídem o možnosť pracovať s Nintendom. To by ukázalo nedostatok slušnosti.“
Napriek tomu firmu staval s kvalitnými ľuďmi. Okrem toho oslovil Noriakiho Teramota, tvorcu Mario Paint, ktorý už z IS odišiel. Dodáva, že s náborom pomáhal priamo HR z Intelligent Systems: „V rozhovoroch zostávalo desať ľudí a brali iba piatich. Preto mi predstavili druhú päticu.“
Ako vznikol „Mario Picross“
Nakayamove kontakty otvorili dvere k prvej hre Jupitera. Mario Picross vyrástol z nápadu preniesť populárnu časopiseckú hádanku do videohry. Následne prišla kľúčová veta: „Miyamoto povedal: môžete použiť Maria.“
Nintendo malo medzi veľkými Mario titulmi pauzu a chcelo udržať inštalatéra v povedomí. Preto bol „Mario Picross“ výhodný pre obe strany: Jupiter dostal veľké meno; Nintendo si udržalo pozornosť publika.
Napokon sa ukázalo, že korektné vzťahy prinášajú viac, než krátkodobá výhra v „headhuntingu“. Práve vďaka nim vznikol projekt, ktorý si fanúšikovia pamätajú dodnes.
Lekcia o férovosti a reputácii
Nakayama hovorí priamo: presviedčať bývalých kolegov by mu možno uľahčilo štart, avšak zničilo by dlhoročnú dôveru. Z tohto dôvodu zvolil náročnejšiu cestu a oprel sa o talent mimo IS – alebo o ľudí, ktorí z firmy odišli.
Medzitým pripomenul, že v hernom biznise rozhodujú aj neviditeľné pravidlá. Ak si chceš dlhodobo udržať prístup k značkám a ikonám, potom sa oplatí hrať férovo.
Autor pôvodného článku to na záver odľahčil želaním, aby mu niekto „predstavil Shiggsyho“ – teda Shigerua Miyamota. Celkovo príbeh ukazuje, že slušnosť a trpezlivosť vedia otvoriť tie najdôležitejšie dvere – často práve k hrám, ako je Mario Picross.

