Microsoft hovorí, že exkluzívne vydanie hry Call Of Duty nemá žiadny obchodný zmysel

Mário Gurský

Spoločnosť Microsoft spochybnila obavy britského úradu pre hospodársku súťaž a trh (CMA) týkajúce sa akvizície spoločnosti Activision Blizzard počítačovým gigantom. Podľa prieskumu YouGov, ktorý si objednal Microsoft, by 3 % majiteľov PlayStation prešli na Xbox, ak by Microsoft urobil Call of Duty exkluzívnym. Microsoft tvrdí, že to nie je dostatočný podnet na odstránenie tejto masívnej série z konzol PlayStation.

Spoločnosť Microsoft zverejnila výsledky januárového prieskumu agentúry Axios. V decembri minulého roka si CMA objednala vlastný prieskum, podľa ktorého by 15 % aktívnych hráčov Call of Duty, teda ľudí, ktorí odohrali aspoň 10 hodín alebo minuli 100 dolárov na túto sériu, prešlo na Xbox. Údaj CMA o všetkých majiteľoch PlayStation, ktorí by prešli na Xbox, nebol zverejnený, hoci CMA túto štatistiku verejne uviedla ako dôkaz, že PlayStation by stratil zákazníkov. CMA ďalej použila prieskum ako dôkaz, že spoločnosť Microsoft by bola motivovaná stiahnuť hru Call of Duty zo systému PlayStation.

- Reklama -

Rima Alailyová, viceprezidentka spoločnosti Microsoft pre právo hospodárskej súťaže, povedala pre Axios „Ako sme hovorili celý čas, stiahnutie hry Call of Duty zo systému PlayStation nemá žiadny obchodný zmysel.“ Alailyová spresnila, že počet ľudí, ktorí by prešli na Xbox, je „príliš malý na to, aby poškodil konkurenčnú schopnosť spoločnosti Sony, a príliš malý na to, aby stratégia zadržiavania hry bola pre Xbox výhodná“.

Stojí za zmienku rozdiel v metodike oboch prieskumov. Prieskum CMA výslovne zahŕňal možnosti prechodu aj na PC. Prieskum YouGov, ktorý si objednal Microsoft, sa zameral len na prechod na konzolu. CMA prijme rozhodnutie týkajúce sa akvizície spoločnosti Activision Blizzard spoločnosťou Microsoft 26. apríla, deň po tom, ako podobné rozhodnutie prijme regulačný výbor EÚ.

- Reklama -

Naša relácia

- Reklama -