Modifikačnému tímu, ktorý stojí za hrou Silent Hill 2 Enhanced Edition, sa konečne podarilo opraviť chybu padania hry, ktorá tu bola už 20 rokov. Spoločnosť Konami je celkom známa tým, že pri portoch hry Silent Hill nikdy nevenovala pozornosť tomu, čo by si hra zaslúžila.
Na modernejších konzolách sú tiež neslávne známe „HD edície“, ale aj na PC trpeli hry ako Silent Hill 2 množstvom problémov. Jedna konkrétna chyba často spôsobovala pád hry, ale vďaka tímu moderov je to už minulosť. Silent Hill 2: Enhanced Edition je prebiehajúci projekt, ktorého cieľom je vylepšiť chod hry na modernom hardvéri, a to vrátane širokouhlého pomeru strán a vylepšenia vizuálnej a zvukovej stránky.
Existuje však jedna konkrétna chyba, ktorá bola veľkým problémom pri hraní hry na PC a ktorá sa kvôli moderným procesorom stále zhoršuje. Konkrétne engine hry pre streamovanie zvuku nemá rád viacjadrové procesory, ktoré dnes používa v podstate každý počítač. Závada sa začínala tým, že určité časti zvuku vynechávali, po čom hra spadla.
Doterajším hrubým riešením bolo vypnutie všetkých jadier procesora okrem jedného, aby sa dalo hrať, ale to nie je práve najjednoduchší a najlepší spôsob. Aby sa teda zabezpečila riadna oprava, tím Enhanced Edition od základu úplne prepracoval engine streamovaného zvuku tak, aby nespôsoboval žiadne problémy na viacjadrových procesoroch.
Najnovšia aktualizácia, ako je podrobne opísané v ôsmej videoaktualizácii, priniesla aj celý rad ďalších vylepšení, napríklad zlepšenie kvality FMV cutscén, čo je náročné, keďže všetky budú predrenderované. Bohužiaľ, hrať hru na PC vôbec, je trochu náročné. Hra nie je dostupná na žiadnom digitálnom obchode, čo znamená, že budete potrebovať krabicovú kópiu, a tá nie je najlacnejšou záležitosťou na svete.