Spoločnosť Rockstar Games oficiálne potvrdila, že využije zrýchlenie načítavania hry GTA Online, s ktorým prišiel programátor t0st. Ten ešte vo februári predviedol „fanúšikovský“ spôsob, ktorým zrýchlil načítavanie približne o 70%. Rockstar tento spôsob očividne zaujal a od programátora ho odkúpil. Čoskoro už bude v hre a načítavanie sa tak podstatne zrýchli.
Celá problematika a riešenie je náročné a vysvetlenie by zabralo niekoľko odsekov. Ak však máte záujem a angličtina vám nerobí problém, môžete si podrobný opis prečítať na tomto odkaze. Pre tých, ktorým stačí skrátená verzia, ponúkame vysvetlenie my. Dôvodom, prečo sa GTA Online tak dlho načítavalo, bola kontrola v podstate zbytočných súborov pre štartom hry. Ide o približne 2 miliardy malých súborov, ktoré ale (ako t0st zistil) nemajú veľký význam. V podstate iba spomaľujú načítavanie.
Prišiel teda s riešením, ktoré aj patrične odprezentoval a otestoval. Hra sa skutočne načítala oveľa rýchlejšie a neutrpela tým žiadnu ujmu po technickej, ani žiadnej inej stránke. Čas načítavania sa tak počas niekoľkých testov skrátil zo šiestich minút na minútu a 50 sekúnd. Tento „fix“ bol zverejnený na stránke GitHub a čakal na to, či ho Rockstar všimne a ako naň zareaguje. Po nejakom čase sa tak aj stalo.
Rockstar si túto opravu chce prevziať a implementovať priamo do hry. Programátor neodíde naprázdno, za svoju dobre odvedenú prácu mu Rockstar zaplatil 10 tisíc dolárov. Taktiež sa s ním osobne skontaktovali a poďakovali mu za dobre odvedenú prácu. Na rýchlejšie načítavanie hry GTA Online sa tak môžeme tešiť už v nasledujúcej aktualizácii.