Novú Zeldu sa hráčom podarilo prejsť za približne 94 minút. Očakáva sa, že speedrunneri čas ešte viac skrátia

Dominik Cenkner

V súvislosti s rýchlym prechádzaním hier, inak označovanom ako speedrun, sa v poslednom čase hovorilo najmä o Elden Ring. Novo nastupujúca The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom mu zrejme bude smelým konkurentom. Ako totiž informoval server VGC, speedrunner gymnast86 dokončil hru iba za 1:34:33, čo ak sami hru hráte a uvážite jej veľkosť, je vskutku úctyhodné.

Celý priechod autora speedrunu je k videniu na YouTube, ale ak nechcete vidieť žiadne malé ani zásadné spojlery, alebo dokonca samotný koniec hry, radšej sa mu asi vyhnite. Pre tých, ktorí sa o postup aj tak zaujímajú, pripravil gymnast86 aj samostatné video, kde všetko rozoberá. Tu časť po časti upozorňuje na možnosti skrátenia postupu a vysvetľuje stratégie, ktoré sám použil.

- Reklama -

Na druhú stranu, ak by vás zaujímal najlepší čas pri minulom dieli, teda Breath of the Wild, aktuálny čas je od neho stále poriadne ďaleko. Podľa webu Speedrun je totiž aktuálne držaný rekord v dokončení príbehu Breath of the Wild iba 23 minút a 42 sekúnd, teda približne štvrtinový čas, než aký dosiahol gymnast86.

Všeobecne možno potom dodať, že dosiahnuť podobný výsledok v novej Zelde môže byť, aspoň zatiaľ, pomerne zložité. Ako totiž podotýka sám gymnast8, ktorý práve opisuje svoj postup: „Zdá sa, že takmer žiadna z chýb, ktoré bolo možné vidieť v Breath of the Wild, sa do Tears of the Kingdom neprepísala“.

Medzi tieto chyby, ktoré speedruneri v Zelde pravidelne používajú a ktoré tiež výrazne ovplyvňujú dĺžku priechodu, je podľa neho možné zaradiť hlavne funkcie, ktoré urýchľujú presun. Napríklad tu máme techniku zvanú Whistle Sprinting, ktorú ste si predtým mohli dopĺňať výdrž aj za behu použitím pískania, a tak bežať neobmedzene dlho, alebo metódu BLSS (Bow Lift Smuggling Slide), ktorá zase dovolí lietať takmer po celom Hyrule.

- Reklama -

Speedrunner následne taktiež dodáva, že rovnako ako ostatní očakáva násobné zlepšovanie časov. Aj keď metódy, ktoré fungovali skôr, nemožno používať aj teraz, nutne to podľa neho neznamená, že to tak bude vždy. Naopak. Podľa neho je skôr pravdepodobné, že podmienky ich aktivácie sa síce zmenili, ale nezmizli, čo všetko presúva k jednej myšlienke: Nájsť všetko, čo kedysi fungovalo, a následne to použiť v synergii s novými funkciami.

Ostatne, nová Zelda toho po stránke noviniek ponúka koľkokrát až prekvapivo veľa. Spolu so schopnosťami, ktorým Link vládol už pri svojej minulej ceste (ako napr. šplh), dostal najnovšie aj ďalšie, a to o nič menej užitočné. Popri „pretekaní“ stropom a spájkovaní vecí pomocou Ultra hand a Fuse, ide tak napr. aj o dočasné otočenie toku času, takže niet pochýb, že ešte rýchlejšie dosiahnutie titulkov je len otázkou času.

- Reklama -

Naša relácia

- Reklama -