Westernová legenda Red Dead Redemption 2 si upevnila miesto v hernej histórii. Podľa spoločnosti Take-Two Interactive sa predalo viac ako 79 miliónov kópií. Hra z roku 2018 sa stala štvrtou najpredávanejšou hrou sveta a jedným z najväčších úspechov štúdia Rockstar Games.
Napriek tomu, že pokračovanie je takmer isté, Dan Houser, spoluzakladateľ a hlavný scenárista Rockstaru, by bol radšej, keby séria skončila. Houser opustil firmu v roku 2020. V podcaste Lexa Fridmana priznal, že by preňho bolo ťažké sledovať, ako niekto iný rozvíja svet, ktorý sám vytváral.
„Každá z tých hier má uzavretý príbeh,“ vysvetlil. „Red Dead Redemption vnímam ako jednotnú dvojdielnu ságu. Ak by niekto pokračoval, bolo by to trochu smutné. Ale pravdepodobne sa to stane – značku už nevlastním.“
Houser dodal, že práca na Red Dead Redemption 2 bola najintenzívnejšou skúsenosťou jeho kariéry. Počas vývoja čelil tím stresu a oneskoreniam, no napriek tomu išlo o osobný a tvorivý projekt, ktorý považuje za svoj najlepší. „Boli chvíle, keď v nás začali pochybovať aj ľudia zvonku,“ spomína. „To bolo veľmi náročné.“
Podľa Housra druhý diel dokonale ukazuje, ako rozprávať komplexný príbeh v otvorenom svete a ako vtiahnuť hráča do silnej emocionálnej jazdy. Kritici aj hráči s ním súhlasia. Hra si dodnes drží 97 bodov na Metacriticu, rovnako ako legendárne GTA V.
Dnes Houser vedie svoje nové štúdio Absurd Ventures, kde pripravuje dva nové projekty. Rockstar sa medzitým sústreďuje na GTA 6, ktoré po odklade dorazí v novembri 2026 na konzoly aktuálnej generácie. Pri tempe, akým štúdio pracuje, sa hráči Red Dead Redemption 3 len tak skoro nedočkajú – ak vôbec.
Pre zaujímavosť: tretím najpredávanejším titulom je Wii Sports (82,9 milióna kópií), druhým GTA V (220 miliónov) a absolútnym lídrom zostáva Minecraft so 350 miliónmi predaných kusov.

