Redfall „nie je horda strieľačka“ a upíri sú vlastne metafora

Mário Gurský

Pripravovaná nadprirodzená vyvražďovačka Redfall možno vyzerá ako Left 4 Dead s upírmi, ale jeden z režisérov štúdia vás chce v tomto smere vyviesť z omylu. V časopise Edge #381 si Harvey Smith, vývojár hry Redfall zo spoločnosti Arkane, sadol, aby si zaspomínal na svoju pôsobivú históriu vo vývoji hier.

V súvislosti s témou Redfall kreatívny riaditeľ hry Dishonored 2 pohotovo rozptýlil všetky pochybnosti, ktoré by ste mohli mať o tom, čo hra vlastne obsahuje. „Od prvého dňa sme presadzovali toto: toto nie je hra o zombie, toto nie je horda strieľačka.“

- Reklama -

Arkane opakovane trvá na tom, že Redfall nie je spin-offom Left 4 Dead. Iste, edícia Redfall Bite Back ponúka honosné skiny na zbrane a kozmetiku postáv podobnú duchovnému nástupcovi L4D a Back 4 Blood, ale Smith chce vynulovať jemnejší podtext.

„Na úrovni príbehu je Redfall o skupine veľmi privilegovaných, ovládajúcich elitných ľudí, ktorí prichádzajú do malej, ospalej komunity a v podstate ju podkopávajú a deformujú podľa svojich potrieb,“ povedal Smith pre Edge. „Tento startup, zlodušská biotechnologická firma Aevum, boli upírmi skôr, ako sa stali upírmi. Sú to 0,1 percenta.“

Teraz to môže znieť veľmi ako Umbrella Corporation z čias Resident Evil 2, ale napriek upírom Redfall nie je ani celkom survival horor. „Je to skôr strieľačka s otvoreným svetom a je to iný zážitok, či už hráte sólo alebo kooperatívne, hoci ide o rovnaké misie,“ povedal Arkane. To znamená, že sa pravdepodobne môžeme rozlúčiť s úlohami špecifickými pre biomy a samostatnými mapami, ako napríklad v Deathloop. „V hre s otvoreným svetom môžete veľa improvizovať.“

- Reklama -

Pokiaľ ide o jej jedinečnú DNA a to, ako zapadá do značky štúdia, Smith si je istý tým, čo Redfall ponúka. „Je postavený na kreatívnych hodnotách spoločnosti Arkane: pohltenie, dobrá práca so zvukom, príbehové údery a improvizácie,“ dodáva, takže sa môžeme tešiť na upírske vyčíňanie v otvorenom svete, keď Redfall vyjde 2. mája 2023.

- Reklama -

Naša relácia

- Reklama -