Vydavateľ hry Forspoken, spoločnosť Square Enix, priznal, že predaj hry bol „nevýrazný“ a že kritické recenzie titulu boli „náročné“. Jej slabé výsledky spolu s výsledkami mnohých menších hier, ktoré spoločnosť Square Enix vydala v minulom roku, spôsobili, že vydavateľ si nie je istý, či dosiahne svoj predchádzajúci cieľ, ktorým bol medziročný finančný rast.
„Recenzie hry Forspoken boli náročné,“ uviedla spoločnosť Square Enix v novej prezentácii finančných výsledkov. „Hra však získala aj pozitívne ohlasy na svoje akčné prvky vrátane parkourových a bojových schopností, takže priniesla výsledky, ktoré v budúcnosti povedú k zlepšeniu našich možností vývoja ďalších hier. Napriek tomu boli jej predaje nevýrazné, a hoci rozhodujúci bude výkon nových titulov s februárovým a marcovým dátumom vydania, vidíme značné riziko poklesu našich ziskov v rokoch 2023/3.“
Spoločnosť Square Enix predtým investorom povedala, že tento finančný rok položí základy novej éry spoločnosti – že nemusí nutne dosiahnuť výsledky na rovnakej úrovni ako v iných rokoch s veľkorozpočtovým trhákom Final Fantasy. Teraz však aj tieto skromnejšie očakávania znejú pochybne.
„Uviedol som, že rok 2023/3 sme určili ako rok, v ktorom položíme základy, ktoré nám umožnia dosiahnuť naše strednodobé ciele, ale že napriek tomu máme v úmysle usilovať sa o medziročný rast tržieb a zisku,“ povedal vedúci finančného oddelenia spoločnosti Square Enix, Atsushi Matsuda. „Vzhľadom na súčasné podmienky však musím priznať, že to nebude ľahké.“
Koncom minulého mesiaca spoločnosť Square Enix oznámila, že vývojársku spoločnosť Luminous Productions, ktorá vyvíja hru Forspoken, začleňuje do svojej hlavnej činnosti, čím ukončuje jej existenciu ako samostatného subjektu uprostred prerozdelenia zamestnancov.
Problémy spoločnosti Square Enix v tomto roku sa však neobmedzovali len na Forspoken. Matsuda tiež spomenul, že „ani mnohé z nových malých a stredne veľkých titulov, ktoré sme tento rok uviedli na trh, nedosiahli také dobré výsledky, ako sme očakávali“.