Swen Vincke, šéf štúdia Larian, reagoval na silnú vlnu kritiky po vyjadreniach o používaní generatívnej umelej inteligencie. Po búrlivých reakciách fanúšikov teraz sľubuje verejné AMA, v ktorom chce objasniť vývojové procesy a odstrániť nedorozumenia.
Diskusia sa rozbehla po rozhovore kde Vincke potvrdil, že Larian používa generatívnu AI. Zároveň však zdôraznil, že nový Divinity nebude obsahovať žiadny AI-generovaný obsah.
Vyjadrenia vyvolali silný odpor komunity
Časť hráčov pochopila Vinckeho slová ako signál, že štúdio plánuje nahrádzať ľudských tvorcov automatizáciou. Reakcie na sociálnych sieťach rýchlo eskalovali.
Vincke na kritiku odpovedal priamo. Odmietol tvrdenia, že by Larian „tlačil na AI“ alebo nahrádzal konceptových umelcov strojmi. Podľa neho ide o úplné nepochopenie situácie.
Larian používa AI len ako pomocný nástroj
Swen Vincke vysvetlil, že vývojári používajú AI nástroje výhradne na hľadanie referencií, rozširovanie interných prezentácií a prácu s dočasným textom. Larian si podľa jeho slov najíma ľudí pre ich talent a remeslo, nie pre schopnosť nasledovať návrhy algoritmov.
Vincke zároveň priznal, že v komunikácii došlo k chybám. Podľa neho sa „veľa vecí stratilo v preklade“, čo zbytočne vyhrotilo verejnú debatu.
AMA má priniesť transparentnosť
Práve preto Larian pripravuje verejné AMA, ktoré sa uskutoční po sviatkoch v novom roku. Do diskusie sa zapoja zástupcovia viacerých oddelení štúdia.
Cieľom AMA má byť otvorený dialóg s fanúšikmi. Vývojári chcú vysvetliť, ako vzniká Divinity, aké nástroje používajú a kde majú technológie jasné hranice. Presný dátum Larian oznámi neskôr.
Divinity ako návrat k slobode štúdia
Larian predstavil Divinity na The Game Awards minulý týždeň. Pôjde o ďalší veľký projekt po úspechu Baldur’s Gate 3.
Swen Vincke označil Divinity za moment, keď je štúdio „odviazané“. Vývojári potvrdili, že hra ponúkne ťahový súbojový systém a vlastné mechaniky navrhnuté priamo pre videohru, bez obmedzení stolových pravidiel.

