Herný svet čelí vážnej bezpečnostnej chybe, ktorá sa objavila v engine Unity – jednom z najpoužívanejších nástrojov na vývoj hier. Problém zasahuje všetky verzie od Unity 2017.1 a novšie, preto sú milióny hráčov po celom svete v ohrození.
Spoločnosť Unity vo svojom vyhlásení priznala, že v systéme sa nachádzala kritická zraniteľnosť spojená so spracovaním lokálnych súborov. Chyba pretrvávala až osem rokov, čo je veľmi dlhé obdobie. Počas tohto času ju útočníci mohli využiť na prístup k citlivým dátam používateľov. Zároveň im mohla umožniť inštalovať škodlivý softvér do počítačov, mobilov alebo tabletov. Preto ide o problém, ktorý sa dotýka mnohých zariadení.
Unity pod paľbou: Microsoft koná okamžite
Microsoft reagoval bez váhania. Z digitálnych obchodov aj zo služby Game Pass dočasne odstránil všetky hry, ktoré vznikli v Unity. Týmto krokom chce predísť zneužitiu chyby. Keď vývojári pripravia bezpečnostnú záplatu, spoločnosť ich opäť sprístupní.
Podľa Microsoftu sa chyba týka zariadení s Windows, macOS, Linuxom a Androidom. Na druhej strane, hráči používajúci Xbox, iOS, HoloLens alebo cloudové hranie môžu ostať pokojní. Tieto platformy totiž zraniteľnosť nezasiahla.
Aby hráči predišli riziku, Microsoft a Unity odporúčajú odstrániť z vašich zariadení nasledujúce hry a aplikácie:
- DOOM (2019)
- DOOM II (2019)
- Forza Customs
- Gears POP!
- Halo Recruit
- Mighty Doom
- The Elder Scrolls: Legends
- Zoo Tycoon Friends
Problém sa dotkol aj viacerých sprievodných aplikácií a doplnkových hier, ako napríklad:
- Avowed Artbook
- DOOM: Dark Ages Companion App
- Fallout Shelter
- Ghostwire Tokyo Prelude
- Grounded 2 Artbook
- Hearthstone
- Knights and Bikes
- Pillars of Eternity II: Deadfire
- Starfield Companion App
- The Bard’s Tale Trilogy
- The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered Companion App
- The Elder Scrolls: Blades
- The Elder Scrolls: Castles
- Warcraft Rumble
- Wasteland 3
- Wasteland Remastered
Vývojári už pripravujú opravy, aby obnovili bezpečnosť svojich hier. Dočasná nedostupnosť týchto titulov preto nie je chybou, ale súčasťou ochranných opatrení. Hráči by mali počkať na bezpečnostnú aktualizáciu a medzitým hry nespúšťať.
Aj keď situácia pôsobí vážne, rýchla reakcia Unity a Microsoftu pomáha znížiť riziko útoku. Akonáhle vývojári vydajú opravy, hry sa postupne vrátia do obchodov. Preto sa oplatí sledovať oficiálne oznámenia a držať svoje zariadenia aktuálne a zabezpečené.