Britský Úrad pre hospodársku súťaž a trhy (CMA) v stredu zablokoval fúziu spoločností Microsoft a Activision Blizzard kvôli jej dôsledkom pre cloudové hry. Okrem toho, že dokument zverejnený spolu s týmto rozhodnutím zásadne mení budúcnosť spoločností Microsoft a Activision Blizzard, odhalil aj pomerne veľa podrobností o zvyšujúcich sa finančných nárokoch, ktoré stoja za AAA hrami.
Rozsiahla správa o rozhodnutí CMA odhalila, že niektorí veľkí vydavatelia uvádzajú, že výroba ich AAA hier môže stáť viac ako 1 miliardu dolárov. Podľa správ z AAA hier, ktoré majú v súčasnosti zelenú a ktorých potenciálne vydanie je naplánované na roky 2024 alebo 2025, zvyčajne dostanú na vývoj rozpočet 200 miliónov dolárov alebo viac.
Náklady na vývoj hry Call of Duty už presiahli 300 miliónov dolárov a ďalší titul Grand Theft Auto si pravdepodobne vyžiada rozpočet na vývoj 250 miliónov dolárov alebo viac. Ak vezmeme do úvahy náklady na marketing, toto číslo sa môže vyšplhať na viac ako 1 miliardu dolárov, pričom jedno veľké štúdio uviedlo, že vývoj veľkej franšízy stál 660 miliónov dolárov a marketing takmer 550 miliónov dolárov.
Tieto náklady sú výrazným nárastom oproti obdobiu spred piatich rokov, keď sa rozpočet väčšiny AAA hier pohyboval medzi 50 a 150 miliónmi dolárov. Rozhodnutie CMA, ktoré sa odvoláva na správu skupiny IDG zaoberajúcej sa prieskumom trhu, odhalilo aj podrobnosti o rastúcich nárokoch na vývoj nových titulov Call of Duty.
„Musíme vytvoriť toľko obsahu pre Call of Duty, že sa už nemôžeme oprieť ani o jedno hlavné štúdio,“ citovala správa spoločnosť Activision. „Teraz potrebujeme takmer 1,5 vedúceho štúdia na každý ročný CoD. Takýto tlak na šírku pásma nás núti čoraz viac využívať externých dodávateľov. Nevidím, že by sa to v dohľadnej dobe zmenilo.“
Správa CMA okrem poznatkov o rýchlo rastúcich nákladoch na vývoj AAA hier tiež tvrdí, že platformy spoločnosti Nintendo nie sú „technicky schopné“ spustiť hru Call of Duty napriek presvedčeniu spoločnosti Microsoft. Správa tiež podrobne opisuje, ako by Microsoft mohol po akvizícii potenciálne zdražiť službu Game Pass.