V minulosti športové hry prinášali každoročne výrazné zmeny, ktoré ovplyvňovali hrateľnosť aj mechaniky. Dnes vývojári upravujú detaily a výraznejšie zmeny prichádzajú skôr s novou generáciou konzol. NBA 2K26 však ukazuje, že aj menšie úpravy dokážu výrazne zlepšiť herný zážitok. Tento rok sa vývojári zamerali na praktické vylepšenia, ktoré robia hru plynulejšou a zábavnejšou než minulý ročník.
Tváre jednotlivých edícií – Shai Gilgeous-Alexander (štandardná edícia), Carmelo Anthony (Superstar edícia) a Angel Reese (WNBA/Leave No Doubt edícia) – reprezentujú prestíž a dynamiku nového ročníka. V nasledujúcich riadkoch najskôr preskúmame MyCAREER režim, kde hráč cíti hladší progres a väčšiu kontrolu nad postavou. Následne si pozrieme The City, ktoré je kompaktnejšie, prehľadnejšie a nabité možnosťami. A rozoberieme aj nový ukazovateľ streľby, ktorý robí každý pokus presnejším a intuitívnejším.
Skôr než sa naplno pustíme do recenzie, pripomenieme, že kým uplynulé ročníky sme recenzovali na PlayStation 5, tentokrát sme dostali verziu na PC.
MyCAREER
V NBA 2K26 sa príbeh MyCAREER začína inak, než sme boli zvyknutí. Hráč neštartuje ako jasná jednotka draftu, ale ako neznámy talent z malého mesta, ktorý sa snaží prebojovať do NBA. Táto cesta je vystavaná cez novú kapitolu „Out of Bounds“, ktorá pôsobí ako séria filmov – od skromných začiatkov, cez školské súťaže až po európske palubovky. Moja kariéra odštartovala v Union Elite a pokračovala v Madride, vďaka ktorému som mohol navštíviť ďalšie európske mestá, pričom hra využila reálne fotografie miest, čo dodalo autenticitu a atmosféru, akú v sérii ešte neponúkli.
Pred draftom sa hráč môže ukázať na Combine skúškach a pokúsiť sa presvedčiť konkrétny tím. Nikto však negarantuje, že skončí na vrchole – NBA 2K26 prvýkrát umožňuje draft aj mimo jednotky či dokonca prvého kola. Je osviežujúce vidieť, že hra ukazuje, ako aj menej favorizovaní nováčikovia dokážu preraziť a zmeniť svoje tímy.
Príbeh je okorenený konfliktmi a rivalitami, ktoré sprevádzajú hráča počas celej cesty. Súperi z univerzity či z Európy sa znovu objavujú v NBA a zápasy s nimi majú extra náboj. Nechýbajú ani napäté dialógy s trénerom alebo spoluhráčmi, ktoré dávajú pocítiť, že kariéra nie je len o štatistikách, ale aj o vzťahoch.
Najsilnejšie však pôsobia osobné momenty. Rozhovory s rodinou a dilemy mimo ihriska ukazujú, že za hráčom stojí viac než len čísla. Niekedy musíte voliť medzi osobným životom a basketbalom, inokedy hľadať rovnováhu medzi lojalitou a kariérnym rastom. Tieto drobnosti prehlbujú celý príbeh a robia z MyCareer zážitok, ktorý pôsobí skôr ako séria rozhodnutí mladého človeka než len ďalšia športová sezóna.
The City
The City už nie je len miestom na rýchle vybavenie tréningov alebo nákup v obchodoch, ale pôsobí viac ako komunitný priestor. Stretávate hráčov, nachádzate udalosti a získavate pocit, že patríte do basketbalovej komunity. Vďaka kompaktnejšiemu dizajnu sa vytratil frustrujúci „turizmus“ z minulých rokov, kedy ste museli chodiť od jedného konca mapy na druhý, len aby ste vybavili nejakú drobnosť.
Hráč sa môže zapojiť do klasických, stále dostupných misií a eventov. Krátke misie poskytujú menšie odmeny a zábavné interakcie, zatiaľ čo väčšie eventy spájajú komunitu hráčov a podporujú progres postavy. Celkovo systém odmeňuje aktivity, ktoré majú reálny dopad na vývoj vašej postavy a zapájanie sa do komunity.
Okrem dizajnu vývojári vylepšili aj technické aspekty. Hra načítava lokácie rýchlejšie, animácie sú hladšie. Vizuálne detaily sú málinko ostrejšie a realistickejšie, či už ide o textúry budov alebo iných objektov. To však môže byť zapríčinené práve tým, že mestečko je možno aj o polovicu menšie.







zdroj: HernýWeb.sk
Nové strely
Najvýraznejšou zmenou v NBA 2K26 je nový ukazovateľ streľby. Pásik je mierne ohnutý a jeho zelený koniec presne ukazuje moment, kedy strela padne do koša. Rozdiel oproti minulému ročníku je zásadný – teraz je všetko o zručnosti hráča. Minulý rok mohlo dokonca aj trafenie „zelenej“ závisieť trochu od náhody, teraz je to úplne o citlivosti, správneho čítania hráča pri strele s výskokom na kôš ako aj načasovanie a schopnosť čítať obranu.
Veľkosť zeleného políčka ovplyvňuje viacero faktorov. Šikovný hráč, resp. viac zručný, ho má prirodzene o kúsok väčší. Ovplyvňuje to aj brániaci hráč a faktor toho, či strieľajúcemu hráčovi dýcha na krk alebo sa nachádza osamotený. Rozhoduje o tom dokonca aj zvolená náročnosť hry, kde logicky čím ťažšia, tým menší priestor na chybu.
Ak trafíte presne, strela je 100 % úspešná. Tento systém odmeňuje skúsenosť a cit v rukách, nie náhodu alebo šťastie. Podobný bol aj v ročníku NBA 2K23, ale tentokrát sa zelené políčko dynamicky mení na základe vyššie spomenutých aspektov.
Páči sa mi, že vývojári odstránili zbytočné a mätúce indikátory, ktoré sa objavovali v minulom ročníku v podobe krúžkov, ciferníkov alebo šípiek – teraz je všetko prehľadné a intuitívne. Na druhej strane stačí malý kúsoček a strela už nepadne. Respektíve je len malá šanca, že to skončí úspechom.
NBA 2K26 v rytme zmien a noviniek
Celý systém prináša pocit, že každá strela je výzva a odmena závisí priamo na hráčovej schopnosti. Precízne načasovanie, správne čítanie pohybu obrancu a cit v rukách sa stávajú rozhodujúcimi faktormi, čo robí streľbu realistickou a uspokojujúcou.
Okrem toho Visual Concepts upravili aj pohyb hráčov – beh, nábehy aj bránenie sú oveľa plynulejšie a prirodzenejšie. NBA 2K26 tak pôsobí menej roboticky a každý herný režim sa hrá zábavnejšie a dynamickejšie. Dribling a pohyb hráčov nepôsobí akoby behali po piesku. Čo je oproti minulému ročníku tak isto skvelá zmena.
V NBA 2K26 sa výrazne zlepšil aj podkošový priestor, čo oceňujú predovšetkým centri ako Shaq, Jokic alebo Embiid. Hráči v tejto zóne majú plynulejší pohyb, lepšie zakončenia a väčšiu kontrolu nad pozíciou, takže strely bližšie k obruči pôsobia prirodzene a efektívne. Systém Go-To Post Shots bol upravený tak, aby reflektoval reálne schopnosti hráčov – teraz záleží na čítaní obrancu, načasovaní a správnom nastavení tela, nie len na štatistikách alebo tlačidle. Aj tvrdé presadenia a práca pod košom sa konečne vyplácajú, takže skúsení hráči môžu skutočne ovplyvniť priebeh zápasu. Vďaka tomu pôsobí hra menej „automaticky“, viac dynamicky a strategicky.
MyNBA
Offline režimy v NBA 2K26, najmä MyNBA, tentokrát nepriniesli žiadnu novú „éru“ po minuloročnej Stephovej, čo vôbec nie je na škodu. Už tak je tu totiž veľa obsahu a prepracovaných možností, takže hra zostáva prehľadná a zábavná bez toho, aby vývojári museli pridávať ďalšie vrstvy komplexnosti.
V režime MyGM sa objavili Offseason Scenarios, ktoré pridávajú nové strategické rozhodnutia mimo sezóny. Tento režim je skvelý, pretože umožňuje realistickejšie manažovanie tímu, ale zároveň dokáže pôsobiť pohlcujúco. Je veľmi prepracovaný a komplexný, takže ak sa v ňom budete príliš hrabať, môže vás to rýchlo zahltiť. Pre tých, ktorí radi plánujú každý detail, tak ide o veľmi uspokojujúcu skúsenosť.





zdroj: HernýWeb.sk
Hudba v NBA 2K26
Tento ročník prináša výborný výber hudby, ktorý dokonale dopĺňa herný zážitok. Soundtrack obsahuje rôznorodé skladby, ktoré vás nabijú energiou počas zápasov. Medzi najvýraznejšie skladby patria:
- „When I Come Around“ od Green Day – energická punková klasika, ktorá dodá dynamiku každému zápasu.
- „Back On 74“ od Jungle – funky rytmy, ktoré vás dostanú do správnej nálady.
- „Song 2“ od Blur – rocková pecka, ktorá vás pohltí svojou energiou.
- „Lean Back“ od Terror Squad feat. Fat Joe & Remy Ma – hip-hopový hit, ktorý poznajú aj fanúšikovia série Need for Speed: Underground 2.
Tento mix žánrov a ikonických skladieb robí z hudby v NBA 2K26 nezabudnuteľný zážitok, ktorý vás bude sprevádzať počas každej hry.
Čierny bod hry
NBA 2K26, žiaľ, stále trápi prítomnosť mikrotransakcií. Chápem, prečo sú tu – keď vývojárom prinášajú peniaze, nemajú dôvod ich meniť. Napriek tomu ide o čierny bod hry: vylepšenie hráča na maximum bez námahy vás môže vyjsť až okolo 150 €, a to zakaždým, keď chcete iného hráča na inom poste. Hru je možné zvládnuť aj veľkým grindom, čo je na jednej strane fajn, pretože ste si kúpili basketbal, aby ste hrali basketbal. Na druhej strane však nejde o hru pre ľudí, ktorí nemajú veľa času. Postup bez investícií si totiž vyžaduje enormné množstvo hodín.
Do režimu MyTEAM pribudli aj ženské kartičky, čo považujem za nevhodné riešenie. Z nejakých dôvodov sú mužské a ženské športy oddelené a rovnako by to malo platiť aj v hrách. Nepáči sa mi to v EA Sports FC a ani tu v basketbale. Je absurdné a smiešne, keď proti Shaquille O’Nealovi (216 cm) postavíte 150 cm vysokú hráčku. Pôsobí to rušivo, nereálne a nesprávne pre nikoho, kto chce hru vnímať seriózne.