Cyberpunk 2077 je jednou z najväčších hier, ktoré vyšli v minulom roku. Po prvých recenziách na platformu PC to všetko vyzeralo relatívne nádejne a hráči mali nádej, že sa konečne dočkali poriadnej hry roka. Trpké sklamanie prišlo neskôr, hlavne s vydaním hry na konzoly teraz už starej generácie. Vývojári si toho boli vedomí.
Hra mala vyjsť v roku 2022
Informuje o tom známy herný novinár Jason Schreier vo svojom článku v zahraničnom magazíne Bloomberg. V ňom okrem iného rozoberá aj to, čo stálo za vydaním hry a ako na to reagovali samotní vývojári. Možno vás prekvapí, že ohlásenie dátumu vydania na december 2020 bol pre mnohých vývojárov šok. Podľa jedného z nich očakávali vydanie hry v roku 2022 vzhľadom na to, v akom stave boli práce na hre koncom roka 2019.
Pre mnohých z nich bolo teda poriadným prekvapením, keď sa dozvedeli, že hra má vyjsť v podstate o dva roky skôr, než odhadovali. Jedným z problémov bolo, že sa snažili vytvárať herný engine zároveň s hrou. Podľa jedného z vývojárom je to „ako riadiť vlak a klásť pred neho koľaje, aby mohol pokračovať v svojej ceste“. Aj kvôli tomu si konzolové verzie hry vyslúžili poriadnu dávku hnevu.
Nízky plat a dlhý pracovný týždeň
V ďalšom príspevku na Twitteri novinár Jason Schreier hovorí aj o predĺženej pracovnej dobe a platobných podmienkach. Manažment štúdiá vraj prisľúbil, že žiadne nadčasy ani predĺženie pracovného týždňa nebudú potrebné. Napriek tomu sa tak stalo a častokrát za nízku mzdu. Posledné správy hovoria o tom, že taký junior programátor, ktorí pracoval na hre Cyberpunk 2077 si zarobil mesačne niečo málo cez 700 dolárov.
Počas tohto týždňa vydalo štúdio video, v ktorom sa nám prihovára spoluzakladateľ CD Projekt Red, Marcin Iwiński. Ten hovorí, že ich momentálne priority sú opraviť hru čo najrýchlejšie a až potom vydať bezplatné DLC a multiplayer. Je dôležité poznamenať, že momentálna verzia hry, ktorú si môžete zahrať na next-gen konzolách je v skutočnosti verzia pre PS4, respektíve Xbox One.
Počas tohto videa však Iwiński tvrdí, že ich interné testy neodhalili také množstvo chýb, ako sa nakoniec vyskytlo v hre. Názor, ktorý u niektorých vyvoláva pobúrenie, keďže v istom slova zmysle znevažuje prácu QA testerov. Ich úlohou je totiž hru skúšať a nahlasovať chyby späť vývojárov ešte pred vydaním pre verejnosť.
Ukážka hry na E3 bola falošná
Ďalšou nie veľmi potešujúcou správou je odhalenie, prečo Cyberpunk 2077 vyzeral na podujatiach ako E3 tak skvelo. Odpoveď je jednoduchá. Išlo o falošný gameplay. Ani hra, ani príbeh a ani kód nebol v čase E3 ukážky hotový, takže vývojári museli mesiace pracovať na falošnom videu a to im ubralo ďalší čas, počas ktorého sa mohli venovať vývoju hry. Je to ten istý prípad ako s hrou Anthem. Tá dokonca tesne pred predstavením na E3 nemala ani názov. Trailer bol tak isto iba falošné video vytvorené umelo.
Celý článok si môžete prečítať na tomto odkaze s vyjadreniami vývojárov. Hra Cyberpunk 2077 sa jednoducho nevydarilo podľa predstáv a štúdio CD Projekt Red to má momentálne ťažké. Čelí žalobám a situáciu pozorne sleduje aj poľská obchodná inšpekcia. Našu recenziu si môžete prečítať na tomto odkaze.