The Pedestrian – Hra v ktorej nie je nutné zaoberať sa dejom

Jozef Beke

The Pedestrian, hra od Skookum Arts, nie je komplikovaná hra. Dokonca sa nemusíte zaoberať ani dejovou líniou. Napriek tomu má vo svojom žánri príliš veľkú konkurenciu. Je to spôsobené predovšetkým variabilitou a funkčnosťou. Na otázku: „Prečo by ste si mali zaobstarať tento titul?“ sa odpovedá veľmi ťažko.

Už pri prvých ukážkach sme pociťovali blahoprajný pôžitok. Zvučka znejúca jemnými, ale za to prenikavými tónmi. Razantný cit „panáčika“, ktorý sa prediera jednotlivými úrovňami je chvíľa, na čo sa viete rýchlo naviazať. Bohužiaľ, po dlhšom čase zistíte, že autori zostali niekde na pol ceste a niečo tomu skrátka chýba. Úsmev si viete opätovne rýchlo vyčarovať na tvári, ak raz za čas doprajete svojmu avatarovi smrť 😃. Nesmejte sa, nie sme masochisti. Túto činnosť sme aplikovali v momente, keď sme sa ostali na jednej úrovni viac ako desať minút.

- Reklama -

Hardvérové nároky nezaťažujú systém

Hardvérové nároky nijak nezaťažia váš systém. Ba naopak, hre by pristal priamy port na mobilné zariadenia. Tutoriál nemá direktívne zastúpenie. Autori sa s interpretáciou vysporiadali veľmi moderne, vstupné levely sú navrhnuté tak, aby ste sa kontinuálne naučili základné prvky. V neskoršej fáze sa dočkáte zložitejších mechanizmov, ktoré taktiež budú dobre odprezentované na príkladoch.

Spájanie dvoch koncov rebríka alebo hľadanie správnych dverí je len vrcholom ľadovca. Časti novinových útržkov (tabuľky alebo iná forma), ktoré kooperujú medzi sebou, nemôžete otáčať. Na druhú stranu, viete ich premiestniť z bodu A do bodu B. Vaším odrazovým mostíkom môžu byť body výstupu jednotlivých papierikov, ktoré vám napovedia.

Ako sme spomínali v predošlom odstavci, zložitejšie mechanizmy nabádajú k zložitejším nápadom. Menovite lasery, kocky, kľúče na odomykanie dverí, priesvitné papieriky, atď. Neraz sa zastavíte na úrovni, kde desať minút prejde ako voda. Nemusíme vám azda dvakrát písať, čo sa má s takým avatarom robiť. Koniec koncov, každá časť zapadá komplexne ako mozaika.

- Reklama -

Autori nešetrili nápadmi

Z dizajnovej stránky levelov, a aj obsahovo, je hra The Pedestrian veľmi dobre urobená. Je vidieť, že autori nešetrili nápadmi. Škoda, že ostatné charakteristické prvky zapadli prachom. Hudba je jeden z faktorov, ktorá vie adekvátne dopĺňať dejovú líniu. Skratka, sadnete si na gauč a necháte sa unášať dobrým „beatom“. Tu to ale neplatí. Repertoár je podľa nášho názoru zodpovedajúci, ale druhým dychom dodávame, že príliš krátky. Autori pravdepodobne nerátali s možnosťou zaseknutia sa. Hudba nemá opakujúcu slučku a po približne piatich minútach sa jednoducho vypne. Počuť už len ambientný zvuk pozadia.

Druhou závažnou chybou je neobvykle malá interakcia okolitého sveta. Áno, prechody metrom sú úchvatné a oživenie mŕtvej konzoly Gameboy má eventuálne niečo do seba. Žiaľ, detaily podchodov, mesta, nádražia, parkov a kaviarní vyšli navnivoč. Doslova a do písmena sa prechádzate prázdnymi kulisami a je vám úprimne jedno, prečo ste tam, kde ste.

Záver The Pedestrian v nás vyvolal nemastnú, neslanú chuť. Autori vyslovenie prahli po úspechu, ale akosi zabudli na ďalšie aspekty hry. Dizajn máp vie potrápiť aj viac zdatných hráčov v odbore. Žiaľ, svet stvárnený umelými kulisami alebo neimplementovaná audioslučka v nás nenechali dobrú odozvu. Hold, konkurencia je veľká a nám napadá hneď päť titulov, ktoré ponúkajú rozsiahlejšie možnosti.

- Reklama -
Komentovať
0 Komentárov
Najstaršie
Najnovšie Najviac hlasov
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre

Naša relácia

- Reklama -
0
Chceme počuť tvoj názor! Pridaj komentár :)x