Vzhľadom na rýchle tempo vydávania hier Pokémon v posledných rokoch (Pokémon Brilliant Diamond a Shining Pearl, Legends Arceus a Scarlet and Violet boli vydané v priebehu 12 mesiacov) sa v komunite fanúšikov prirodzene objavujú obavy, či to nemá vplyv na celkovú kvalitu hlavných hier.
Koniec koncov, najmä Scarlet and Violet bolo uvedené na trh s hromadou technických problémov, z ktorých mnohé pretrvávajú dodnes, a to aj napriek verejnému uznaniu a ospravedlneniu zo strany samotného Nintenda. No vďaka otázke, ktorú položil portál comicbook.com na majstrovstvách sveta Pokémonov v japonskej Jokohame, prevádzkový riaditeľ spoločnosti The Pokémon Company Takato Utsunomiya potvrdil, že spoločnosť vedie ďalšie rozhovory o tom, ako môže zachovať súčasnú frekvenciu vydávania a zároveň zabezpečiť vysokú kvalitu produktov.
„Myslím si, že ak sa pozriete na minulosť, cesta, ktorou sme sa doteraz uberali, bola neustálym vydávaním produktov, vždy pravidelne vydávaných v pomerne pevnom tempe, dalo by sa povedať. Vždy sme mali možnosť predstaviť tieto produkty a nové skúsenosti pre našich zákazníkov, a takto sme fungovali až doteraz.“
„Myslím si, že stále fungujeme týmto spôsobom, ale so zmenou vývojového prostredia sa čoraz viac hovorí o tom, ako v tom môžeme pokračovať a zároveň zabezpečiť, aby sme zavádzali aj skutočne kvalitné produkty.“
Nie je to síce priame potvrdenie problémov, ktoré sa objavili v hre Scarlet and Violet, ale vyzerá to tak, že spoločnosť The Pokémon Company si je prinajmenšom vedomá problémov, ktoré sú spojené s udržiavaním takého plodného rozvrhu vydávania. Či to povedie k tomu, že sa bude venovať viac času vývoju hlavných titulov, sa aspoň zatiaľ nevie.
Pokiaľ ide o Scarlet and Violet, ešte tento rok sa objavia dve veľké DLC rozšírenia, pričom The Teal Mask sa objaví 13. septembra 2023 a The Indigo Disk bude nasledovať v zime 2023.