EA Sports UFC 5 sa začiatkom septembra predstavilo cez filmovo ladený trailer, na ktorý teraz nadväzuje komentovaná ukážka s gameplay zábermi.
Zatiaľ čo UFC 4 neponúklo výraznejší krok vpred, chystané pokračovanie už poskočí o poznanie viac, čo je vidieť napríklad na grafike. Autori vôbec prvýkrát stavili na engine Frostbite, s ktorým plánujú doručiť prepracovaný MMA simulátor.
Zmena enginu sa podpisuje predovšetkým na detailnom spracovaní postáv, z ktorých sa stávajú autentické podobizne jednotlivých zápasníkov. Prezrieť si môžete napríklad Valentinu Shevchenko, s ktorou sa budete stretávať aj v režime kariéry.
Ukážka necháva nahliadnuť na nový systém poškodenia, ktorý zvládne simulovať zranenie bojovníka, napríklad tržné rany. Nejde však o obyčajný vizuálny efekt. Poškodenie priamo ovplyvňuje prejav počas boja, príliš veľa kopov na prednú nohu spôsobí krívanie a obmedzenie rozsahu pohybu a silu útokov, čo zásadne znižuje šance na víťazstvo. Conor McGregor by mohol rozprávať.
Ďalšia pasáž sa venuje grapplingu. Aj v tomto prípade došlo k výrazným zmenám, aby boj na zemi čo najviac zodpovedal realite. Autori sa rozhodli pre radikálne riešenie a úplne vyradili minihry, ktoré si môžete pamätať z predchádzajúcich dielov. Výmeny by mali byť oveľa rýchlejšie a tiež intuitívnejšie.
EA Sports UFC 5 vyjde 27. októbra na konzolách Xbox Series a PlayStation 5.