DLC Elden Ring: Shadow Of The Erdtree vyjde v júni 2024, ale aj keď si ju kúpite hneď v prvý deň, možno nebudete mať prístup k novým oblastiam a dungeonom v rozšírení Elden Ring. Ako v novom rozhovore pre Famitsu prezradil Hidetaki Miyazaki, samotný pán Eldenu zo spoločnosti FromSoftware, ide o prídavok zameraný priamo na hráčov v neskorších fázach hry. Aby ste získali prístup, musíte najprv poraziť dvoch nepríjemnejších bossov hlavnej hry.
Nechcem príliš spoilerovať, ale stručne: Shadow Of The Erdtree sa odohráva v akejsi paralelnej, prapôvodnej ríši (vyznačujúcej sa hustejším a bohatším dizajnom lokácií), ktorá sa zdá byť doslova zahalená závojom.
Ak chcete vstúpiť do tejto tieňovej reality, musíte najprv poraziť Starscourge Radahna a Mohga, Pána krvi. Nestretli ste Radahna? Je to veľmi veľký muž na relatívne malom, ale obratnom koni, medzi ktorého najväčšie párty triky patrí strieľanie oštepov a premena na meteor. Nájdete ho v Caelide. Mohg je medzitým nechutný, trojzubý blbec, ktorý sa špecializuje na efekty krvavého plameňa a krvácania. Žije v Mohgwynovom paláci. Ako únosca poloboha Miquella je Mohg potenciálne dosť dôležitý pre dej DLC. Viac už však neprezradím.
Po tom, čo ste rozdupali Radahna a poslali Mohga preč, sa môžete dostať do druhej sféry tak, že sa dotknete uschnutej ruky visiacej z kokónu v aréne boja s Mohgom. Potom budete môcť voľne warpovať medzi miestami milosti v DLC a v hlavnej hre, podobne ako v predchádzajúcich rozšíreniach Souls.
Nutnosť zneškodniť Radahna a Mohga je samozrejme trochu prekážkou, ale ak sa neviete dočkať, kedy si zahráte Shadow Of The Erdtree, pravdepodobne ste tak už urobili. Ak ste nováčik, ktorý si hru kupuje špeciálne kvôli tomu, čo videl z rozšírenia Erdtree, bude to dlhá a vyčerpávajúca cesta.
Samotné DLC bude náročné, ale stále ponúkne voľnosť, aby ste sa spočiatku vyhli ťažším nepriateľom a trochu si ich vybrúsili alebo objavili nové vybavenie, než ich dorazíte. Niektorí z jeho bossov sú tiež voliteľní. Príbeh Shadow Of The Erdtree tiež neovplyvňuje záver hlavnej hry a ani postup v hlavnej hre nebude mať vplyv na rozšírenie, takže medzi nimi môžete preskakovať podľa vlastného uváženia.
Zdá sa, že obtiažnosť hry Shadow Of The Erdtree bude závisieť od nového, samostatného systému levelovania, ktorý sa uplatňuje len v oblastiach DLC a existuje nezávisle od vašich ostatných štatistík. Pokiaľ viem, tento nový systém má zabrániť tomu, aby hráči milión rokov grindovali v hlavnej hre a potom vytierali podlahu s bossmi DLC. Zdá sa, že hráči s vyššou úrovňou zistia, že sú v v DLC Erdtree na nižšej úrovni, čo znamená, že budú hrať rozšírenie ako keby začínali hlavnú hru. Inak povedané dostať na zadok od každého bossa, ako to matka príroda zamýšľala, a vrátiť sa o pár hodín neskôr, povedzme s Dueling Shield, jednou z nových zbraní DLC. Toto všetko je však len moje čítanie medzi riadkami.