Podľa štúdie Australia Plays 2025 od IGEA a Bond University hrá videohry 82 % Austrálčanov. Do výskumu sa zapojilo 1 241 domácností, pričom respondenti mali viac ako 18 rokov. Austrália hrá videohry naozaj poctivo.
Väčšina domácností má aspoň dve herné zariadenia (74 %), takmer polovica má tri alebo viac. 87 % hráčov hrá na konzole, 71 % na smartfóne a 58 % na PC. Priemerný vek hráča je 35 rokov, pričom 81 % je dospelých a 84 % pracujúcich hrá. Dve tretiny dôchodcov taktiež hrajú.
Hlavným motívom hrania je pocit úspechu (91 %), nasledovaný objavovaním a súťažením. 77 % Austrálčanov hrá hry sociálne, pričom starší hráči častejšie hrajú sólo.
Tento rok tvorili hráči v Austrálii 50 % ženy a 48 % muži, čo je prvýkrát v histórii výskumu. Rodičia sa čoraz viac zaujímajú o herné nástroje a 75 % z nich stanovuje pravidlá pre hranie detí. Školy využívajú hry v učení, 29 % zahrnulo tvorbu hier do technického kurikula a 27 % má herné kluby. Takže Austrália hrá videohry nielen doma ale aj na školách.
Podľa IGEA CEO Rona Curryho videohry poskytujú viac než zábavu – podporujú učenie, spojenie s inými ľuďmi a rozvoj mentálneho zdravia. Profesor Jeffrey Brand dodáva, že hry vytvárajú pútavé prostredie pre rozvoj zručností u detí aj dospelých.