Herné TV adaptácie prinášajú obrovský rast hráčskej základne

Mário Gurský

Nový výskum od Ampere Analysis ukazuje, že seriálové TV adaptácie hier dokážu hráčsku základňu zvýšiť v priemere o neuveriteľných 140 %. To je podstatne viac než pri filmových adaptáciách, ktoré dosahujú len 48 %.

Amazon Prime so seriálom Fallout a HBO s The Last of Us potvrdili, že televízne spracovania môžu výrazne naštartovať celé herné značky.

- Reklama -

Fallout TV show mala premiéru v apríli 2024 a v priebehu šiestich mesiacov si ju pozrelo 100 miliónov divákov po celom svete. Po jej uvedení vzrástol počet aktívnych hráčov série o 490 %. Až 80 % z nich prišlo do sveta Fallout po prvýkrát. Porovnanie so samotnými aktualizáciami Fallout 76 je jasné – tie priniesli len 17 % nárast.

Podobný efekt zažil aj The Last of Us. Jeho televízna verzia odštartovala v januári 2023 a vďaka dvom sezónam zvýšila hráčsku základňu série o 150 %. Naproti tomu remastre či dostupnosť v PS Plus dokázali priniesť len čiastkový nárast hráčov.

Netflix ukázal, že aj menej masívne značky vedia ťažiť zo seriálov. Devil May Cry po premiére v apríli 2025 zaznamenal rast hráčov o 358 %. Dokonca aj stálice ako Minecraft vedia rásť. Film z apríla 2025 priniesol 30 % nárast aktívnych hráčov, pričom viac než polovica boli navrátilci.

- Reklama -

Podľa analytika Ricarda Parsonsa sú mediálne adaptácie „supernabíjačkami pre hráčsku základňu“. Prinášajú nové publikum, lákajú bývalých hráčov späť a dokážu rozšíriť dosah hier oveľa efektívnejšie než bežné DLC alebo remastre.

Výhľad je jasný – pripravované TV adaptácie Call of Duty, Life is Strange či Dark Deception budú pokračovať v tomto trende a herným vydavateľom prinesú nových hráčov, zatiaľ čo štúdiám ponúknu už pripravené fanúšikovské základne.

- Reklama -
0 Komentárov
Najstaršie
Najnovšie Najviac hlasov
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre

Naša relácia

- Reklama -
0
Chceme počuť tvoj názor! Pridaj komentár :)x